تقاضای ۲۵نماینده مجلس برای تفحص از وزارت نفت/موضوع: بلوکه‌شدن ۳میلیارد دلار درآمد نفتی

تقاضای ۲۵نماینده مجلس برای تفحص از وزارت نفت/موضوع: بلوکه‌شدن ۳میلیارد دلار درآمد نفتی
عضو کمیسیون انرژی مجلس از تقدیم طرح تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت نفت به هیئت رئیسه در هفته آینده خبر داد. وی موضوع این تفحص را بلوکه‌شدن ۳میلیارد دلار پول نفت در یک کشور خارجی عنوان کرد.
جلیل جعفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه کار و چگونگی روند پیگیری طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت، گفت: کمیته تحقیق و تفحص از وزارت نفت حدود 3 تا 4 ماه پیش در کمیسیون تشکیل شده و به دلیل اینکه تاکنون و پس از گذشت حدود 4 ماه به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم، قرار شده که این تقاضا جهت بررسی‌ بیشتر به صحن علنی ارسال شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که به تحقیق و تفحص از وزارت نفت منجر شده، این است ما گزارشی به دست آورده‌ایم که حدود 3 میلیارد دلار از پول حاصل از فروش نفت در یکی از کشورها بلوکه شده که در جریان این تحقیق و تفحص به این موضوع نیز رسیدگی خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: قرار نبود موضوع تحقیق و تفحص از وزارت نفت علنی شود، اما با توجه به اینکه در این مدت به نتیجه مطلوبی در جریان بررسی‌ها نرسیده‌ایم، تصمیم گرفتیم آن را به هیئت رئیسه و صحن علنی ارسال کنیم تا جنبه رسمی به خود گرفته تا بتوانیم موضوع را بهتر پیگیری کنیم.

جعفری در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه به نتایج مطلوب در جریان بررسی‌ها برای آزادی‌سازی پول بلوکه شده حاصل از فروش نفت نرسیده‌ایم، آن را هفته آینده به صحن علنی و هیئت رئیسه ارسال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، 25 نماینده مجلس طرح تقاضای تحقیق و تفحص از وزارت نفت و شرکت‌های تابعه و خرید لوله‌های انتقال گاز را امضا کرده‌اند.

۵ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۴۲
تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۲۹