رشد معاملات بورس کالا در اولین هفته شهریور ماه با رونق بازار فرآورده های نفتی و پتروشیمی

رشد معاملات بورس کالا در اولین هفته شهریور ماه با رونق بازار فرآورده های نفتی و پتروشیمی
تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالا در هفته گذشته میزبان معامله بیش از ٢١٠ هزار تن انواع کالا بود که نسبت به هفته گذشته به لحاظ حجم و ارزش رشد ٢٠ و ١٢ درصدی را تجربه کرد.
در اولین هفته شهریور ماه، در حالی حدود ٥٣٧ هزار تن انواع کالا در تالارهای محصولات صنعتی و معدنی ، فرآورده های نفتی و پتروشیمی و محصولات کشاورزی بورس کالای ایران با ارزش بیش از ٨٦٠٠ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که در مجموع نسبت به هفته قبل، به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ٣٨ و ٢٤ درصدی را تجربه کرد.

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران در هفته ای که گذشت در حالی شاهد معامله بیش از ٢١٠ هزار تن انواع کالا با ارزش حدود ٣٩٤٨ میلیارد ریال بود که نسبت به هفته پیش از آن به لحاظ حجم و ارزش رشد ٢٠ و ١٢ درصدی را تجربه کرد. در این تالار،حدود ٩٠ هزار تن انواع قیر به ارزش بیش از ١٢٢١ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین بیش از ٥١ هزار تن انواع مواد پلیمری به ارزش بیش از ١٨٢٨ میلیارد ریال دادوستد شد .

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران همچنین در این هفته شاهد معامله بیش از ٢٦ هزار تن وکیوم باتوم و ١٣ هزار تن لوب کات بوده است.

بر پایه اعلام بورس کالای ایران از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در هفته مذکور معامله شد می توان به حدود ٢٥ هزار تن انواع مواد شیمیایی،٢٧٥٠ تن گوگرد، ٤٦٠ تن انواع گاز و خوراک،١٢٢٤ تن انواع حلال، ٢٤٠ تن آیزوفید و ٢٤ تن انواع روغن اشاره کرد. شایان ذکر است، گروه قیر نسبت به هفته قبل به لحاظ حجم و ارزش رشد، ١٠٦ و ١٠٤ درصدی را تجربه کرد.

این گزارش می افزاید: گروه های محصولات فولادی، سنگ آهن، آلومینیوم، مس، کنسانتره مولیبدن، قیر، مواد پلیمری، گوگرد، آیزوفید و ذرت نسبت به هفته گذشته با افزایش حجم و ارزش مواجه شدند.

دراین هفته، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله حدود ٣٢١ هزار تن انواع کالا با ارزش بیش از ٤٥٤٩ میلیارد ریال بود، این تالار نسبت به هفته گذشته به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ٥٢ و ٣٤ درصدی را ثبت کرد.

در این تالار حدود ١٩٩ هزار تن انواع محصول فولادی، ١٠٠ هزار تن سنگ آهن، حدود ١٦ هزار تن انواع محصول مس، ٤٥٠٠ تن انواع محصول آلومینیومی، ١٢٠ تن کنسانتره مولیبدن و ١٢٠٠ تن کک مورد معامله قرار گرفت. لازم به ذکراست،معاملات محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه هفته قبل به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب با رشد ٣١ و ٣٤ درصدی مواجه شد.

تالار محصولات کشاورزی در حالی شاهد معامله ١١٨٠ تن ذرت و ٦٠٠ تن شکر به ارزش بیش از ٢٢ میلیارد ریال بود که نسبت به هفته ماقبل به لحاظ حجم و ارزش با رشد ١٣ و ٥٤ درصدی مواجه شد.

تالار صادراتی بورس کالای ایران در طی اولین هفته شهریور ماه معامله حدود ١٤٤ هزار تن انواع کالا را به ارزش حدود ٣٦ میلیون دلار تجربه کرد. برای این تالار به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ١١٣ و ١٢٧ درصدی ثبت شد.
۱۱ شهریور ۱۳۹۲ ۲۳:۲۱
تعداد بازدید : ۹۳۵