برنامه های جدید وزارت بازرگانی برای جوایز صادراتی

برنامه های جدید وزارت بازرگانی برای جوایز صادراتی
رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت:تقدیر از صادرکنندگان درسال جاری تنها به صورت نقدی صورت نخواهد گرفت و تسهیل امور تجاری و ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم برای رشد تجارت کشور از جمله برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این خصوص است‌.
به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع‎رسانی بازرگانی ایران (شابا)'حمید صافدل'افزود:در حال حاضر قوانین مازاد و غیرضرور در تجارت خارجی به یکی از چالش‌های اصلی صادرکنندگان تبدیل شده است که در راستای حمایت و توسعه صادرات غیرنفتی باید به رفع این مسأله پرداخت.
وی، اصلاح قوانین و مقررات، کاهش هزینه و تسهیل امور صادرات و واردات را یکی از راهکارها در جهت بهبود فضای کسب و کار اعلام کرد و اظهار داشت‌: رتبه کشور در شاخص‌ فضای کسب و کار براساس گزارش بانک جهانی در سال 2011، 129 است هر چند که این شاخص نسبت به سال گذشته هشت پله‌ صعود کرده ولی باید اقدامات بسیاری در راستای بهبود این شاخص و به منظور حمایت از صادرکنندگان در کشور صورت گیرد.
رییس سازمان توسعه تجارت ایران، توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی و تجاری را دومین نگرش در راستای حمایت از صادرکنندگان عنوان کرد و افزود: تا جایی که ممکن است باید تنفیذ اختیار به بنگاه‌ها انجام شود. ضمن اینکه تشکیل خوشه‌های صادراتی و شرکت‌های مدیریت واردات و صادرات و فعالیت‌هایی از این قبیل می‌تواند تاثیر بسزایی در توانمندسازی بنگاه‌ها داشته باشد.
صافدل، فراهم کردن زیرساخت‌های تجاری را سومین راهکار برای حمایت از صادرکنندگان اعلام کرد و افزود: علاوه بر صادرات 32 میلیارد دلاری در سال گذشته، ترانزیت 10 میلیون تن کالای خارجی از کشور صورت گرفته که نشان‌دهنده موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران در تجارت منطقه است.
وی متذکر شد با توسعه زیرساخت‌ها می‌توان زمینه تسهیل تجارت را به وجود آورد به این معنی که افزایش سرعت در صادرات، کاهش هزینه مبادلات و بهبود هزینه‌ها در منطقه از طریق تجارت از ایران امکان‌پذیر است که باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.
معاون وزیر بازرگانی پرداخت جوایز به صورت نقدی را چهارمین راهکار برای حمایت از صادرات غیرنفتی ذکر و اظهار داشت: پرداخت جوایز صادراتی به صادرکنندگان نمونه را همچنان در برنامه خود برای سال 90 خواهیم داشت و منتظر تصویب بودجه هستیم تا متناسب با اعتبار اختصاص داده شده برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ ۱۱:۲۰
اتاق تهران |
تعداد بازدید : ۱,۴۴۱