آخرین اخبار از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

آخرین اخبار از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینک تصویب قانون فضای جدیدی را در جلوگیری از انحرافات اقتصادی ایجاد می‌کند، گفت: در این قانون حق پیگیری، رسیدگی، تعقیب و تجدید نظرخواهی پرونده‌های قاچاق کالا و ارز نزد مراجع رسیدگی برای ستاد مرکزی لحاظ شده است.
فدا حسین مالکی افزود: تصویب و ابلاغ قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که مراحل نهایی رسیدگی خود را در مجلس سپری می‌کند، فضای جدیدی را در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: تصویب قانون جدید، حمایت از فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف و بالا بردن ظرفیت تولید ملی را در برخواهد داشت که این امر باعث جلوگیری از انحرافات اقتصادی و تقویت در حوزه پیشگیری می‌شود.

مالکی با بیان اینکه خوشبختانه در این قانون هر سه قوه با نگاه مشترک نسبت به تقویت حوزه پیشگیری در جهت نظم و انضباط اقتصادی تاکید داشتند، تصریح کرد: ابلاغ و اجرایی شدن این قانون عرصه را برای فعالیت اخلال‌گران اقتصادی تنگ‌تر خواهد کرد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در ماده 3 این لایحه نیز نمایندگان مجلس مقرر کردند، 11 وزارتخانه، 12 سازمان ذی‌ربط، معاونت پیشگیری قوه قضاییه، دو کمیسیون اقتصادی و حقوقی قضایی مجلس و نماینده تام‌الاختیار قوه قضاییه به عنوان اعضای اصلی ستاد محسوب شوند.

وی به بخش دیگری از این لایحه اشاره کرد که در آن دستگاه‌های عضو ملزم به ارایه برنامه های سالیانه خود به ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده‌اند.
۱۲ شهریور ۱۳۹۲ ۰۴:۱۷
ایسنا |
تعداد بازدید : ۹۵۳