امکان قطع واردات نخ بخیه با سرمایه گذاری در پتروشیمی

امکان قطع واردات نخ بخیه با سرمایه گذاری در پتروشیمی
هم اکنون بیش از ۲۰ تن نخ بخیه در طول سال به کشور وارد می شود که می توان این واردات را با سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی، تولید محصولات پلیمری و به خصوص نخ بخیه پروپیلنی کاهش داده و در طول چندسال کاملا قطع کرد.
در اولویت های درمانی، بستن مناسب زخم پس از انجام جراحی ها یا آسیب دیدگی های ناشی از بروز حادثه، اهمیت بسیاری دارد که در این میان نخ بخیه از ابزارهای مهم درمانی محسوب می شود.

طبق نیازسنجی صورت گرفته در ایران در سال 90 متوسط نیاز سالانه ایران به نخ بخیه در حدود 200 تن است اما میزان تولید فعلی کشور در مجموع به 180 تن می رسد.

کمبود حداقل 20 تنی نیاز کشور به نخ بخیه با واردات انواع این محصول تأمین می شود اما اکنون با افزایش تولید پروپیلن و PA در صنعت پتروشیمی کشور امکان سرمایه گذاری بیشتر در تولید نخ بخیه پلیمری که یکی از مرغوب ترین انواع نخ بخیه محسوب می شود، وجود دارد.

با حدود 41 میلیارد ریال سرمایه می توان اقدام به ساخت واحد تولید نخ بخیه پلی پروپیلنی با ظرفیت تولید 2 میلیون عدد در سال کرد که با احتساب قیمت 20 هزار ریالی هر عدد نخ بخیه، فروش سالانه این واحد تولیدی به 40 میلیارد ریال می رسد، به عبارتی در طول یک سال سرمایه اولیه احداث این واحد تولیدی باز می‌گردد.

با افزایش سرمایه گذاری در صنایع تکمیلی پتروشیمی در تولید محصولات پلیمری، بسترهای بیشتری برای سرمایه گذاری در تولید نخ های بخیه پلی پروپیلنی و همچنین دیگر محصولات پلیمری فراهم می شود.

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ ۰۳:۰۵
تسنیم |
تعداد بازدید : ۹۳۹