مجلس اجازه افزایش نرخ حامل های انرژی را تا پایان سال نمی دهد

مجلس اجازه افزایش نرخ حامل های انرژی را تا پایان سال نمی دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه دولت برای جبران کسری بودجه خود برای پرداخت یارانه نقدی به مردم تا پایان سال باید منابع مشخصی را تعریف کند، گفت: با توجه به اینکه مجلس اجازه افزایش نرخ حامل های انرژی را تا پایان امسال نمی دهد دولت می تواند از درآمد حاصل از افزایش نرخ ارز یا استقراض از بانک ها کسری خود را برای پرداخت نقدی جبران کند.
ابراهیم نکو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان این مطلب که یکی از دلایل ارائه اصلاح قانون بودجه 92 کل کشور از سوی دولت یازدهم عدم تطابق درآمدها و مخارج است، افزود: ناتوانی دولت برای تحقق بخشیدن به برخی از بندهای قانون بودجه او را برای تنظیم اصلاحیه مصمم کرد.

نماینده مردم رباط کریم وبهارستان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری زمان تعیین شده از سوی دولت برای ارائه اصلاحیه بودجه، تصریح کرد: زمان مشخص شده از سوی دولت برای ارائه اصلاحیه بودجه 20 شهریور ماه سال جاری است این در حالی است که اکنون برخی سوالات در خصوص اینکه آیا اصلا ارائه این اصلاحیه لازم است یا نه از سوی برخی کارشناسان مطرح شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه دولت برای جبران کسری بودجه خود برای پرداخت یارانه نقدی به مردم تا پایان سال جاری باید منابع مشخصی را تعریف کند، گفت: با توجه به اینکه مجلس اجازه افزایش نرخ حامل های انرژی را تا پایان امسال نمی دهد دولت می تواند از درآمد حاصل ازافزایش نرخ ارز یا استقراض از بانک ها کسری خود را برای پرداخت نقدی جبران کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه دولت یازدهم معتقد است تمام کارها و اقدامات خود را به صورت شفاف انجام خواهد داد، عنوان کرد: برای اینکه دولت یازدهم موفق به تدوین لایحه بودجه 93 کل کشور همراه با واقع بینی محض شود نیاز است تا در قانون بودجه 92 اصلاحاتی صورت دهد تا به این ترتیب در سال آتی شاهد مشکلات مختلف نشویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دولت مجاز به برداشت از صندوق توسعه ملی برای پرداخت یارانه نقدی است، گفت: دولت نمی تواند برای پرداخت یارانه نقدی تخصیص منابع از صندوق ملی توسعه را داشته باشد چرا که این کار علاوه بر اینکه تخلف محسوب می شود موجب کاهش منابع این صندوق و صدمه جدی به کشور خواهد شد./

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ ۰۳:۳۴
تعداد بازدید : ۷۶۴