پتروشیمی باید تغییر ساختار دهد//بخش خصوصی در دست شبه دولتی‌ها

پتروشیمی باید تغییر ساختار دهد//بخش خصوصی در دست شبه دولتی‌ها
پتروشیمی با توجه به وضعیت کنونی خود باید تجدید ساختار داده و از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت کند.
مدیرعامل شرکت پتروتجارت و یکی از کاندیداهای مدیرعاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بابیان مطلب فوق اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید نقش تحکمی خود و این‌که به که بگوید چه کند را کنار بگذارد.

 عباس شعری‌مقدم در گفت و گو با خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشویان ایران (ایسنا)، همچنین ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران باید نگاه حمایتی داشته باشد. الان بخش خصوصی نیازمندی‌های زیادی دارد و می‌تواند به عنوان ناظر بر کشور عمل کند و ببیند که عملکرد کشور چگونه است.

بخش خصوصی در دست شبه دولتی‌ها

وی تصریح کرد: درحال حاضر بخش خصوصی ما در درست شرکت‌های شبه دولتی است.

مدیرعامل شرکت پتروتجارت با تاکید بر این‌که بخش شبه دولتی به فکر سود کوتاه‌مدت است، گفت: با این نگاه ممکن است که در دراز مدت سازمان مستهلک شود.

شعری مقدم همچنین گفت: بخش خصوصی می‌تواند کمک کند و نشان دهد که مدیران چگونه صنعت را اداره می‌کنند.

پتروشیمی نقش پدرانه داشته باشد

وی با تاکید براین‌که شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران باید نقش پدرانه داشته باشد، اظهار کرد: شرکت پتروشیمی دیگر نباید نقش مداخله جویانه در کارها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پتروتجارت در واکنش به این موضوع که بنا به شنیده‌ها از وی خواسته شده تا سمت مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران را بپذیرد، گفت: ترجیح می دهم جوان‌تر از من این مسوولیت را داشته باشد و من کمک‌کننده باشم مگر این که کل مجموعه به این نتیجه برسند که باید بیایم.

شعری مقدم با اشاره به این‌که در صورت پذیرش سمت مدیر عاملی شرکت صنایع پتروشیمی ایران باید فکری به حال مسوولیت وی شود که به جای نعمت زاده فعالیت می‌کند گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که دارم ترجیح می دهم جوان‌تر از من این سمت را داشته باشند بنابراین لیستی را نیز به وزیر داده‌ام و در آن افراد لایق را معرفی کرده‌ام که توان اداره صنعت را دارند.

وی ادامه داد: از من نظرخواهی شد و من نیز نظراتم را به عنوان کاندیدا مطرح کردم اما در مرحله آخر اگر کسی نباشد ولازم باشد که من وارد عرصه شوم این کار را می کنم.

۱۲ شهریور ۱۳۹۲ ۰۴:۱۱
تعداد بازدید : ۸۶۳