هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت و گاز ترکمنستان برگزار می‌شود

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت و گاز ترکمنستان برگزار می‌شود
هجدهمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌‏المللی نفت و گاز ترکمنستان با حضور نمایندگانی از 40 کشور جهان در عشق‌آباد برگزار می‏‌شود.
شرکت «بریتیش سامیت ترید ایونتز» که مجری برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ترکمنستان است با صدور بیانیه مطبوعاتی ضمن اعلام مطلب فوق تصریح کرد که هجدهمین کنفرانس و نمایشگاه بین‏‌المللی نفت و گاز ترکمنستان در روزهای 19 الی 21 نوامبر ماه سال جاری میلادی در محل قصر نمایشگاهی عشق‏‌آباد برگزار می‏‌شود.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده‏ است که درخواست‏‌هایی از سوی شرکت‌های معتبر آلمان، آمریکا، روسیه، ژاپن، ایران، ترکیه، انگلیس، امارات متحده عربی، قزاقستان، اکراین و سایر کشورها برای حضور در این نمایشگاه و همایش دریافت شده‏ و این روند ادامه دارد.

سال گذشته میلادی با برگزاری کنفرانسی مشابه در ترکمنستان، بیش از ٤٠٠ شرکت کننده و بیش از ١٦٠ شرکت و سازمان نفتی و گازی از ٤٠ کشور گوناگون گردهم آمدند.

توسعه صنایع نفت و گاز ترکمنستان و جذب سرمایه‏‌گذاران خارجی، بازاریابی عرضه حامل‌های انرژی به بازارهای بین‏‌المللی، مسأله توسعه و بهره‏‌برداری از منابع هیدرکربور و بررسی فضای سرمایه‏‌گذاری در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی ترکمنستان از اهداف برگزاری کنفرانس و نمایشگاه مذکور اعلام شده‏ است.

مسأله عرضه و ترانزیت نفت و گاز، توسعه مناطق میدان‌های نفت و گاز حوزه دریای خزر، امور اکتشاف و استخراج نفت و گاز، فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری در بازار انرژی ترکمنستان و چشم‌‏اندازهای تعامل بین‌المللی و ارائه توانمندی‌ها در رابطه با عرصه‌های فوق از مهمترین محورهای نمایشگاه و همایش بین‌المللی «نفت و گاز ترکمنستان 2013» اعلام شده‏ است.

ترکمنستان از نظر ذخایر گاز طبیعی در دنیا بعد از روسیه، ایران و قطر مقام چهارم را به خود اختصاص داده و قصد دارد تا سال 2030 میلادی سالانه 250 میلیارد متر مکعب گاز تولید کند.

۱۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۰:۰۰
خبرگزاری فارس |
تعداد بازدید : ۱,۰۶۳