پتروشیمی ایلام در تب و تاب کمبود خوراک

پتروشیمی ایلام در تب و تاب کمبود خوراک
با توجه به اعلام مدیرعامل پتروشیمی ایلام مبنی بر راه اندازی واحد پلی اتیلن سنگین این پترو شیمی تا پایان مرداد ماه آخرین خبر های رسیده حاکی از آن است که این واحد در زمان مقرر به بهره برداری نهایی خواهد رسید اما در خصوص تحویل خوراک مورد نیاز این واحد تاکنون زمان مشخصی از سوی مسئولین شرکت ملی صنایع پتروشیمی معلوم نشده است.
جواد کمری مدیرعامل پتروشیمی ایلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان این مطلب که واحد پلی اتیلن سنگین پترو شیمی ایلام به بهره برداری رسیده است، اظهار داشت: خوشبختانه فاز اول پلی اتیلن سنگین پتروشیمی ایلام بدون هیچ مشکلی و در زمان مقرر در مدار بهره برداری قرار گرفته است و در حال حاضر آماده دریافت اتیلن به منظور راه اندازی نهایی است.
جواد کمری در خصوص مذاکرات انجام گرفته با مدیران NPC در خصوص راه اندازی واحد پلی اتیلن سنگین این پترو شیمی گفت: در حال حاضر دو مقوله مهم است که از مسئولین امر خواستاراین هستیم که موضوع را رسیدگی و به این مهم توجه لازم را مبذول کنند.
وی افزود: مسئله مهمی که در خصوص بهره برداری از واحد پلی اتیلن سنگین ایلام بسیار حائز اهمیت است پایدار بودن خوراک دریافتی و اطمینان از این موضوع است چرا که دریافت خوراک به صورت منقطع مشکلات بسیاری برای پتروشیمی به همراه خواهد داشت.
مدیر عامل پتروشیمی ایلام ضروری بودن برنامه مدون برای تحویل خوراک را امری ضروری دانست و عنوان کرد: ظرفیت خوراک واحد پلی اتیلن سنگین رقمی بالغ بر 40 تن بر ساعت است و مسئولین باید برای تحویل این مقدار خوراک از یک برنامه مدون و زمان بندی دقیق استفاده کنند تا پتروشیمی نیز بر این اساس برنامه های راهبردی خود را عملی کند.
مهندس کمری افزود: برنامه زمان بندی از آن جهت حائز اهمیت است که تعیین کننده خط مشی برنامه های آینده پتروشیمی است و از مسئولین انتظار می رود نسبت به یک برنامه زمان بندی شده برای تحویل خوراک مورد نیاز پتروشیمی اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیر عامل پتروشیمی ایلام در خصوص واحدهای این مجتمع که در مدار سرویس قرار گرفته اند، توضیح داد: کلیه سرویس های جانبی پتروشیمی ایلام اعم از واحد ASU یا واحد تفکیک هوا، برج های خنک کننده آب، آب بدون املاح، واحد تولید بخار، واحد تولید برق و تولید هوای ابزار دقیق و تمامی واحد های تولید صنعتی این مجتمع از جمله مشعل پتروشیمی نیز بدون هیچ گونه مشکل در سرویس های جانبی در مدار بهره برداری قرار گرفته اند.
مهندس کمری در خصوص شسشتشوی واحد پلی اتیلن سنگین اذعان داشت: خوشبختانه عملیات شستشوی واحد پلی اتیلن سنگین با ماده هگزان که اصطلاحا به آن هگزان ران گفته می شود با موفقیت به اتمام رسیده است و در حال حاضر این واحد در تمامی موارد در آمادگی کامل برای بهره برداری به سر می برد.
وی آمادگی پتروشیمی را برای دریافت پایدار و منسجم خوراک پلی اتیلن سنگین یادآور شد و عنوان کرد: ممکن است در هنگام کار امکان فراهم کردن 40 تن خوراک در هر ساعت برای این مجتمع میسر نباشد از مسئولین امر تقاضا داریم برای تعیین زمان دقیق خوراک و رسیدن به سقف مورد نظر، مسئولین پتروشیمی در جریان امور تحوبل خوراک قرار گیرند.
مدیر عامل پتروشیمی ایلام با بیان این مطلب که راه اندازی واحدهای پترو شیمی ایلام با همکاری شرکت میت سویی ژاپن میسر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر نمایندگان این شرکت ژاپنی در انتظار دریافت خوراک برای بهره برداری از واحد های پتروشیمی به منظور انجام تست های نهایی هستند .
وی افزود: در نتیجه تا زمانی که مقدار خوراک دریافتی به ظرفیت اسمی مورد نظر نرسد امکان تحویل گیری این واحد از نمایندگان شرکت میت سویی میسر نیست و توجه به این موضوع که حضور بلاتکلیف این نمایندگان پتروشیمی را متحمل هزینه های گزافی کرده است از شرکت ملی صنایع پترو شیمی نهایت همکاری و مساعدت را در زمینه انتقال و تحویل خوراک مورد نیاز این مجموعه و ارائه یک برنامه زمانی به منظور هماهنگی برنامه های پتروشیمی با میزان خوراک دریافتی خواستاریم .
۱۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۰:۰۳
تعداد بازدید : ۹۲۷