سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران تشکیل می‌شود

سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی ایران تشکیل می‌شود
مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا) از تشکیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره بروری انرژی ایران از طریق ادغام دو سازمان انرژی های نو ایران (سانا) و سازمان بهره وری انرژی ایران (سابا) با تصویب مجلس خبرداد.
یوسف آرمودلی اظهار کرد: بر اساس ماده هشت قانون اصلاح الگوی مصرف برنامه پنجم سازمانی به نام سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره بروری انرژی ایران تشکیل می شود.

 

وی افزود: این سازمان یک موسسه دولتی وابسته به وزارت نیرو خواهد بود و با تشکی آن دو سازمان سانا و سابا ادغام می شوند درحالی که هیچ یک از این دو سازمان زیرمجموعه دیگری نخواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا) همچنین تاکید کرد: شورای عالی اداری اساسنامه تشکیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره بروری انرژی ایران را تایید کرده و هیات دولت نیز آن را تصویب کرده است.

 

آرمودلی ادامه داد: قرار است این اساس نامه به مجلس برود و به امید خدابا تصویب اسا نامه، سازمان مورد بحث تشکیل می شود.

 

وی با تاکید بر این که دولت آنچه باید برای تشکیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره بروری انرژی ایران انجام می داده را انجام داده است، گفت: دولت باید اساس نامه را به مجلس بفرستد.

 

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا) در پایان درمورد زمان تشکیل سازمان نیز گفت: ما کارها را انجام دادیم اما از مجلس نمی توانیم برای تصویب تشکیل سازمان زمان بندی بگیریم.

 

به گزارش ایسنا مدت ها است که مساله ادغام سانا و سابا مطرح است اما همواره برای انجام آن مقاومت هایی صورت می گرفت تا این که بالاخره اساس نامه ادغام این دو سازمان در دولت به تصویب رسید.

۱۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۰:۰۴
ایسنا |
تعداد بازدید : ۹۲۶