گزارشی از روند پیشرفت فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی + نمودار

گزارشی از روند پیشرفت فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی + نمودار
پیشرفت فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی پس از ۷۴ ماه اکنون به ۸۱ درصد رسیده و بررسی آمار پیشرفت این پروژه ملی در سالهای گذشته از کند شدن توسعه آن در ماه‌ها ی اخیر حکایت دارد.
پروژه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی توسعه 2 فاز از 5 فازی است که وزیر نفت در سفر به منطقه ویژه انرژی پارس دستور در اولویت قرار گرفتن توسعه و بهره برداری از آن را صادر کرد.

قرارداد توسعه پروژه فازهای 17 و 18 با هدف تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز، 80 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد خردادماه سال 85 به امضا رسید اما اجرای این پروژه در عمل در تیرماه سال 86 با حضور رئیس جمهور وقت ایران (محمود احمدی نژاد) آغاز شد.

با گذشت 74 ماه از آغاز توسعه این پروژه هم اکنون طبق گزارشهای رسمی موجود در وزارت نفت، مجموع پیشرفت اجرایی این پروژه به 81 درصد رسیده است.

توسعه فازهای 17 و 18 در ابتدای سال گذشته با مصوبه هیئت دولت در مجموعه پروژه های مهرماندگار قرار گرفت تا با تسریع در تخصیص منابع مالی و تجمیع توان فنی و مهندسی صنعت نفت، بهره برداری از این 2 فاز تا مرداد سال 92 (پایان دولت دهم) محقق شود اما این امر عینیت نیافت تا اینکه با شروع به کار دولت یازدهم، زنگنه نیز بر اولویت دهی به بهره برداری از این 2 فاز از میدان مشترک پارس جنوبی تأکید کرد.

روند توسعه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز در 74 ماه گذشته وضعیت جالبی دارد. بر اساس گزارش هایی که در بازه های زمانی مختلف از پارس جنوبی به شرکت ملی نفت ایران ارائه شده است، نمودار مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی بدین صورت است:

پیشرفت فازهای 17 و 18 پارس جنوبی پس از 74 ماه اکنون به 81 درصد رسیده و بررسی آمار پیشرفت این پروژه ملی در سالهای گذشته از کند شدن توسعه آن در ماه‌های اخیر حکایت دارد.

۱۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۰:۱۶
تسنیم |
تعداد بازدید : ۱,۰۰۶