آغاز موج جدید تغییرات در وزارت نفت/ شرکت ملی گاز ایران میزبان معاون جدید

آغاز موج جدید تغییرات در وزارت نفت/ شرکت ملی گاز ایران میزبان معاون جدید
بر اساس اخبار رسیده از وزارت نفت و همچنین اظهارات وزیر نفت، هفته پیش‌رو، هفته تغییرات عمده و اساسی در وزارت نفت خواهد بود، در حالی که روز گذشته تغییر معاونان وزیر نفت با انتصاب مدیرعامل جدید شرکت ملی گاز ایران کلید خورد.
پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، جمع کثیری از کارشناسان اقتصادی و رسانه ای به این باور رسیده بودند که با روی کار آمدن دولت یازدهم با هر منش اقتصادی و سیاسی، یکی از وزارتخانه هایی که بیشترین تغییرات مدیریتی را شاهد خواهد بود، وزارت نفت است.

وزارت نفت در طی سالهای گذشته به حدی شاهد تغییرات مدیریتی در بخش های مختلف بود که عملا از عزل ها و انتصاب های گاه و بی گاه صنعت نفت به عنوان یکی از دلایل اصلی عقب ماندگی های پروژه های نفتی نام برده می شود.

این تغییرات متعدد به ادعای افرادی چون اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور و بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، فعالیت افراد غیرمتخصص را در صنعت نفت کشور به دنبال داشت.

از اینرو به نظر می رسید با آغاز فعالیت زنگنه در وزارت نفت، مدیران جدید نفتی در مدیریت های ارشد این صنعت به کار گرفته شوند و شاهد دوران تغییرات جدید در وزارت نفت باشیم.

بیست و ششم مردادماه سال جاری، وزیر نفت در اولین روز کاری خود، با صدور 4 حکم جدید بیشترین تغییرات را در بین همه وزارتخانه ها به نام وزارت نفت به ثبت رساند.

زنگنه در این روز با صدور احکامی، کریم زمانی، محسن پاک نژاد، منصور معظمی و سیدرحیم عقیق را به ترتیب در پست های مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی، سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی، سرپرست معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت و مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت نفت منصوب کرد.

سه روز بعد شاهد انتصابی جدید در یکی از مهمترین پست های مدیریتی صنعت نفت کشور بودیم. اگرچه این تغییر مدیریتی در مجموعه شرکت ملی نفت ایران انجام گرفت، اما شنیده ها حاکی از این بود که بازگشت مدیر سابق امور بین الملل نفت به شرکت ملی نفت ایران با نظر شخص وزیر نفت صورت گرفته است.

بیست و نهم مرداد، احمد قلعه بانی؛ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با صدور حکمی محسن قمصری را به سمت مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.
تغییرات مدیریتی در وزارت نفت برای دو هفته متوقف شد تا در این مدت معاونان زنگنه در 4 شرکت اصلی این صنعت، دستور وزیر نفت را در خصوص تهیه گزارش کامل از تمامی قراردادهای به امضا رسیده در حوزه خود انجام دهند.

وزیر نفت چهارم شهریورماه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت که تغییرات عمده در وزارت نفت 10 روز آینده (14 شهریور) آغاز می شود اما تمامی معاونان این وزارتخانه تغییر نخواهند کرد.

مطابق همین اظهار نظر زنگنه، روز گذشته اولین معاون وزیر نفت تغییر کرد. با حکم وزیر نفت، حمید رضا عراقی به جای جواد اوجی مدیریت شرکت ملی گاز ایران را بر عهده گرفت.

هم اکنون زنگنه در نخستین سفر خارجی خود به کشور ترکمنستان سفر کرده و پیش بینی می شود با بازگشت زنگنه به ساختمان اصلی وزارت نفت در نخستین روزهای هفته پیش رو بقیه تغییرات مد نظر وی در 4 شرکت اصلی و همچنین بخش های مختلف وزارت نفت انجام گیرد.

۱۶ شهریور ۱۳۹۲ ۰۰:۱۷
تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۳۱