مقررات صادرات پتروشیمی روان می‌شود

مقررات صادرات پتروشیمی روان می‌شود
مدیرتولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از روان شدن مقررات و مصوبات وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه پتروشیمی خبر داد.
محمدعلی بساق زاده با تاکید کرد که براساس مذاکرات با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد که این وزارتخانه مصوبات قبلی را دوباره بررسی کند تا گشایش بیشتر برای روان کردن صادرات و تامین نیاز داخلی با اولویت تامین نیاز کشور صورت بگیرد.

 

وی افزود: بنابراین دستورالعمل‌ها و مقررات دوباره بررسی خواهند شد. در حال حاضر با توجه به این‌که عرضه بیشتر از تقاضا صورت گرفته در کشور قیمت‌ها در بورس و در حاشیه بازار خارج از بورس شرایط پایدارتری پیدا کرده‌اند.

 

مدیر تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر این‌که عرضه بیش از تقاضا است، گفت: با بررسی مجدد مقررات و دستورالعمل‌ها امید است که بتوانیم راحت‌تر برای صادرات برنامه ریزی کنیم.

 

بساق زاده در مورد درخواست شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی گفت: در برخی از محصولات حدود 15 درصد تولید مازاد و در برخی حتی بیش از 60 درصد تولید مازاد داریم که بیشتر از تقاضا در بورس عرضه می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، معاون کل سازمان توسعه تجارت به تازگی درباره احتمال حذف ممنوعیت صادراتی برخی محصولات پتروشیمی توضیح داد: تصمیم‌گیری درباره حذف ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی شامل محصولات پتروشیمی نیز خواهد بود. اگرچه پتروشیمی‌ها ابتدا باید نیاز بازار داخلی را تامین و سپس اقدام به صادرات کنند. ضمن اینکه به طور کلی تصمیم‌گیری درباره لغو ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی مانند سایر کالاها بوده و اگر کالایی با ارز رانتی وارد کشور نشده باشد و مشکل تنظیم بازار نیز نداشته باشد صادرات آن آزاد می‌شود.

 

کیومرث فتح‌الله کرمانشاهی افزود: ما اعلام کرده‌ایم که ستاد تنظیم بازار یک بار برای همیشه نیاز بازار داخلی را به محصولات پتروشیمی اعلام کند تا شرکت‌های پتروشیمی بتوانند برای صادرات مازاد نیاز بازار برنامه‌ریزی کنند.

 

وی تاکید کرد: باید شرایط در تجارت کشور به گونه‌ای شود که صادرات و واردات همه کالاها به راحتی انجام شود اما به دلیل شرایط ویژه کشور سال قبل محدودیت‌هایی در این حوزه اعمال شد.

۱۷ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۵۱
ایسنا |
تعداد بازدید : ۷۹۴