سوآپ فرآورده نفتی فعلا متوقف است

سوآپ فرآورده نفتی فعلا متوقف است
معاون اجرایی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با رد تهاتر نفت ایران با بنزین هندی از متوقف ماندن سوآپ فرآورده های نفتی خبر داد و گفت: مهر ماه 2 طرح جدید بنزین سازی با ظرفیت تولید روزانه 4 میلیون لیتر بنزین افتتاح خواهند شد.
اصفر رمضانی در پاسخ به سئوالات مهر درباره منفی شدن تراز تولید و مصرف بنزین کشور، گفت: هم اکنون به طور متوسط روزانه 67 میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های نفت تولید می‌شود که با توجه به مصرف 80 میلیون لیتری مصرف این فرآورده نفتی، تولید بنزین در پتروشیمی‌ها هم ادامه دارد.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه 10 میلیون لیتر بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی تولید می‌شود، تصریح کرد: مابقی بنزین مورد نیاز هم از محل مخازن ذخیره سازی برداشت می شود.

ایران نفت با بنزین هندی تهاتر نمی‌کند

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی تهاتر نفت صادراتی ایران با بنزین هندی با رد هرگونه تهاتر بنزین با نفت، اظهار داشت: درحال حاضر ایران هیچ گونه بنزینی وارد نمی کند.

راه‌اندازی 2 طرح جدید بنزینی

وی در ادامه درباره آخرین وضعیت ساخت و راه‌اندازی طرح‌های جدید بنزین سازی به مهر، گفت: دو طرح بهبود کیفیت و بهینه سازی دو مجتمع پالایشگاه اصفهان و تبریز مهر ماه سالجاری افتتاح خواهند شد.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با یادآوری اینکه تا 15 مهر ماه طرح بنزین سازی پالایشگاه اصفهان و پروژه بنزین سازی پالایشگاه تبریز هم در اول مهرماه به بهره برداری خواهد رسید با بهره برداری این دو طرح در مجموع روزانه بیش از 4 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین افزوده خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول پالایشگاه اصفهان دارای سه ترین (ردیف) است که به زودی وارد مدار تولید می شود به‌ طوری‌که به افتتاح آن روزانه سه میلیون لیتر بنزین تولید می شود.

سوآپ فرآورده نفتی متوقف شد

رمضانی همچنین در خصوص سوآپ فرآورده‌های نفتی هم، گفت: سوآپ فرآورده‌های نفتی از کشورهای حاشیه دریای خزر فعلا متوقف است.

معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود به زودی بتوانیم سوآپ فرآورده نفتی را دوباره از سرگیری بگیریم.
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۰۶
تعداد بازدید : ۸۲۴