مدیرعامل پتروشیمی: شرایط برای توسعه بخش خصوصی فراهم می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی: شرایط برای توسعه بخش خصوصی فراهم می‌شود
با صدور حکم وزیر نفت، عباس شعری مقدم به عنوان مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منصوب شد.
با صدور این حکم عباس شعری مقدم که پیش از این تجربه مدیرعاملی در مجتمع‌های بزرگ پتروشیمی از جمله پتروشیمی بندر امام را داشته است به جای عبدالحسین بیات در دولت یازدهم بر مسند مدیر عاملی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نشست.

 

شعری مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: موظف هستیم سیاست‌های کلان نظام را در صنعت پتروشیمی کشور پیاده کنیم. بنابراین باید شرایطی را برای توسعه بخش خصوصی فراهم سازیم.

 

وی افزود: باید با ایجاد زمینه لازم برای ایجاد انگیزه در بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور، تلاش کنیم تا بخش خصوصی ترجیح دهد به جای سرمایه‌گذاری در خارج در داخل کشور سرمایه‌گذاری کند.

 

مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با تاکید بر این‌که باید شرایطی ایجاد شود تا بخش خصوصی به این نتیجه برسد سرمایه‌گذاری در داخل کشور نسبت به سرمایه‌گذاری در خارج مطلوب‌تر است، گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با یکسری موانع مواجه هستند و هیچ کس را ندارند که موانع را بردارد بنابراین شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید مرکزی باشد برای برداشتن مشکلات از پیش پای بخش خصوصی.

 

به گزارش ایسنا، عباس شعری مقدم در سال 1322 متولد شد؛ وی مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه امیرکبیر تهران در خرداد ماه 1345 اخذ کرد.

 

وی پیش از این‌که به سمت مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منصوب شود، به عنوان مدیر عامل شرکت نبکو به جای نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کنونی فعالیت می‌کرد و پیش از آن از شهریور ماه 1390 تا مردادماه 1392 معاون مدیر عامل شرکت نبکو، از سال 1387 تا 1390 مدیر عامل شرکت پلیمر آریا ساسول، از سال 1385 تا 1387 مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی باختر، از سال 1373 تا 1385رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام و از سال 1362 تا سال 1373 عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیر فنی و مدیر عملیات آن شرکت بوده است.

 

شعری مقدم همچنین از سال 1345 تا 1362 در سطوح مختلف سرپرستی و مدیریت صف ومیانی در مجتمع پتروشیمی شیراز را داشته است.

۱۹ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۱۲
ایسنا |
تعداد بازدید : ۹۵۲