صادرات ال پی جی ایران افزایش یافت

صادرات ال پی جی ایران افزایش یافت
نشریه پلاتس از افزایش صادرات ال پی جی ایران طی ماه های اخیر خبر داد و اعلام کرد یک محموله ۲۰ هزار تنی ال پی جی ایران برای تحویل به شرکتی تایلندی در راه شرق آسیاست و یک کشتی کره ای برای بارگیری ال پی جی در جنوب ایران پهلو گرفته است.
به گزارش  پلاتس،‌ صادرات ال پی جی ایران در ماه می پس از وقفه ای 8 ماهه از سر گرفته شد و از آن زمان حجم صادرات ال پی جی صادراتی ایران رو به افزایش گذاشته است.

فعالان کشتیرانی در خاورمیانه با اعلام این خبر گفتند شرکت هایی مثل شرکت پتروشیمی خارگ، شرکت ملی نفت ایران و شرکت تجاری گاز ایران نیز به صادرکننده منظم ال پی جی تبدیل شده اند.

بر اساس این گزارش در حالی که سال گذشته به دلیل کمبود عرضه قیمت ال پی جی در بازار آسیا با نوساناتی همراه بود در سال جاری به دلیل بازگشت ایران به بازار و همچنین عرضه ال پی جی کانادا و آمریکا قیمت این محصول ثابت باقی مانده و حتی کاهش یافته است.

جدیدترین محموله های صادراتی ایران قرار است به مقصد کره جنوبی و تایلند بارگیری و ارسال شود. در حال حاضر یک کشتی 55 هزار تنی در بندر امام خمینی پهلو گرفته است و قرار است محموله ای را برای شرکت کره ای ئی وان ارسال کند. حجم ال پی جی که قرار است این کشتی بارگیری کند اعلام نشده است. این هفتمین محموله ال پی جی ایران است که شرکت مذکور از اول می از ایران خریداری کرده است.

بر اساس این گزارش همچنین در اوایل ماه جاری میلادی یک محموله 20 هزار تنی ال پی جی از ایران برای تحویل به شرکت تایلندی سیام گس بارگیری شده است.

در پی اجرای تحریم نفتی غرب صادرات نفت خام ایران به بازار جهانی کاهش یافته است. دولت ایران برای جبران کاهش درآمدهای خود از فروش نفت خام سیاست افزایش صادرات مشتقات نفت و گاز را در دستور کار قرار داده است.

۲۰ شهریور ۱۳۹۲ ۰۱:۵۵
تعداد بازدید : ۹۱۴