معاون اول رئیس‌جمهور دستور بازنگری دستورالعمل فعالیت صرافی‌ها را صادر کرد

معاون اول رئیس‌جمهور دستور بازنگری دستورالعمل فعالیت صرافی‌ها را صادر کرد
معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی دستور بررسی مجدد دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها را صادر کرد،افزایش سرمایه صرافی‌های نوع اول به 5 میلیارد و صرافی نوع دوم به 20 میلیارد تومان مهمترین فراز این بخشنامه است.
پس از ابلاغ دستورالعمل 48 ماده‌ای مصوب شرایط شورای پول و اعتبار توسط بانک مرکزی، برخی صرافی‌ها نسبت به این قانون انتقاداتی را مطرح کردند.

این قانون که در اوایل مردادماه ابلاغ شده است، در زمانی بود که تغییرات مدیریتی در دولت جدید انجام نشده بود.

به همین دلیل کانون صرافان در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور انتقادات خود را در مورد برخی بندهای این قانون از جمله سرمایه مورد نیاز برای تاسیس صرافی و چند مورد دیگر ابراز کرد.

به همین دلیل اسحاق جهانگیری در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار بررسی مجدد این دستورالعمل شد.

در این نامه که توسط رئیس دفتر معاون اول رئیس جمهور نوشته شده خطاب به رئیس کل بانک مرکزی آمده است: نامه شماره 822/س ص /92 مورخ 30/5/92 کانون صرافان ایرانیان و ضمایم آن در خصوص «دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها» به استحضار آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رسید، پی‌نوشت فرمودند:

«جناب آقای سیف بررسی و اقدام لازم بنمایید، نتیجه را گزارش دهید.»

 

به گزارش فارس، شورای پول و اعتبار در یک‌هزار و یک‌صد و شصت و چهارمین جلسه مورخ 1/5/1392 خود دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها را در 48 ماده و 18 تبصره به تصویب رساند.

از نکات برجسته این دستورالعمل این بود که باید سرمایه صرافی‌های نوع اول 5 میلیارد تومان و صرافی‌های نوع دوم 20 میلیارد تومان افزایش یابد.

متن کامل این دستورالعمل را اینجا مشاهده کنید.

۲۰ شهریور ۱۳۹۲ ۰۲:۰۵
تعداد بازدید : ۱,۴۱۷