زنگنه به کمیسیون انرژی فراخوانده می شود/ تأکید مجلسی‌ها بر هماهنگی کامل با وزارت نفت

زنگنه به کمیسیون انرژی فراخوانده می شود/ تأکید مجلسی‌ها بر هماهنگی کامل با وزارت نفت
ضرورت اطلاع یافتن نمایندگان از آخرین وضعیت صنعت حیاتی نفت، حضور زنگنه را در نخستین هفته کاری مجلس در کمیسیون انرژی در برنامه قرار داد.
صنعت نفت کشور بیش از دیگر صنایع، تحت هجوم لحظه ای تبعات تصمیم گیری های سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

از سوی دیگر تصمیمات مدیران اقتصادی دولت نیز در ایجاد تغییرات قابل توجه در مسیر رشد صنعت نفت کشور بسیار تأثیرگذار است از اینرو همراهی مستمر کمیسیون انرژی و وزارت نفت در جلسه معارفه زنگنه در این کمیسیون تخصصی مجلس مورد تأکید نمایندگان قرار گرفته بود.

تعطیلی دو هفته ای مجلس شورای اسلامی تا حدودی در مسیر این همراهی مستمر اختلالاتی ایجاد کرده که اعضای کمیسیون انرژی برای رفع ضعف های احتمالی در روند همراهی مجلس و وزارت نفت، دعوت از وزیر نفت برای حضور در کمیسیون انرژی را در نخستین هفته کاری مجلس (هفته اول مهرماه) در برنامه قرار داده اند.

حسین امیری خامکانی،عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم در این خصوص به تسنیم گفت: جلسه این کمیسیون با حضور آقای زنگنه در هفته اول و یا دوم مهرماه برگزار می شود.

ناصر سودانی، دیگر عضو این کمیسیون تخصصی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: وزارت نفت علاوه بر دید اقتصادی باید با نگاه وزارت امورخارجه اداره شده و برخی تصمیمات با در نظر گرفتن منافع کلان ملی اتخاذ شود که در این راستا همراهی و هماهنگی کاملی را بین کمیسیون انرژی و وزارت نفت برقرار خواهیم کرد.

شمس الله بهمئی یکی دیگر از اعضای کمیسیون انرژی به تسنیم گفت: اگر دولت با مجلس تعامل داشته باشد کار نشدنی نداریم، در واقع بسیاری از مسائل ما باید در درون کشورمان حل شود و ما این مسئله را در هماهنگی کامل کمیسیون انرژی و وزارت نفت مد نظر قرار می دهیم.

۲۰ شهریور ۱۳۹۲ ۰۲:۲۲
تسنیم |
تعداد بازدید : ۷۸۶