نهاوندیان خبر داد:احتمال حضور روحانی در شورای گفت‌وگو

نهاوندیان خبر داد:احتمال حضور روحانی در شورای گفت‌وگو
رئیس دفتر رئیس‌جمهور از برگزاری جلسات کمیته ماده 76 با همکاری مجلس و قوه قضاییه خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم که آقای رئیس‌جمهور در یکی از جلسات شورای گفت‌وگو حضور داشته باشد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد نهاوندیان در حاشیه بیست و ششمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بی‌شک آنچه اقتصاد ایران احتیاج دارد آرامش و ثبات است که فعالان اقتصادی بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

وی ادامه داد: به همین جهت می‌توان از التهابات گذشته فاصله گرفت و همانطور که قانون مقرر کرده است نظام ارزی کشور به شکل شناور مدیریت شده باشد تا با سیاست‌گذاری دولت و روندهای واقع‌بینانه میزان نوسان‌ها در اقتصاد کشور کاسته شود و این لازمه یک اقتصاد باثبات است.

وی افزود: در حال حاضر بین سیاست‌گذاران و مدیران اقتصادی باید رابطه دو سویه‌ای وجود داشته باشد که برگزاری منظم جلسات شورای گفتگو می‌تواند آن را محقق کند.

وی در خصوص اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 اظهار داشت: یکی از اولویت‌های وزارت اقتصاد که با تأکید وزیر اقتصاد در دستور کار قرار گرفته است، ارزیابی واقع‌بینانه از سیاست‌های کلی اصل 44 است که به حوزه‌هایی که کمتر توجه شده شتاب لازم داده می‌شود.

نهاوندیان افزود: یکی از اهداف عمده اصل 44 افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است به نحوی که سهم غیردولتی به دولتی غلبه کند و دولت بیشتر نظارت و سیاست‌گذاری داشته باشد.

وی افزود: لازمه افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهبود فضای کسب و کار و همچنین دادن علامت اطمینان بخش به سرمایه‌گذاران داخل و خارج از کشور است.

نهاوندیان گفت: اینکه توقع داشته باشیم دولت سرمایه‌گذاری کند درست نیست،چرا که با طرح‌های نیمه‌تمامی که بیش از 10 سال است در دست دولت است و با محدودیت‌هایی که امکانات بودجه‌ای فراهم می‌کند نمی‌توان با تأخیر پروژه‌ها منابع را تضییع کرد، لذا امیدواریم تصمیمات لازم در شورای خصوصی‌‌سازی اخذ شود.

وی همچنین به اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری اشاره کرد و گفت: مذاکرات دو جانبه و چندجانبه در یک سطح می‌تواند به ایجاد فضای توافقات در سطح دولتها و تشکلها و بسترسازی لازم در این زمینه کمک کند تا دیدگاه‌های تجاری باعث رونق در تجارت شود.در سطح دوم هم توافقات بنگاه به بنگاه می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به سؤال فارس درباره عدم برگزاری جلسات کمیته ماده 76 گفت: در رویکرد دولت جدید که به دنبال بهبود محیط کسب و کار است و با مشارکت مجلس و قوه قضایی و همچنین اتاق بازرگانی به عنوان دبیرخانه کمیته ماده 76 و فراهم کردن بانک اطلاعاتی در ارتباطات و تشکل‌ها به دنبال آن هستیم تا این جلسات از سر گرفته شود.

نهاوندیان همچنین احتمال حضور رئیس جمهور در شورای گفتگو گفت: به دنبال آن هستیم تا آقای روحانی در یکی از جلسات شورای گفتگو شرکت کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در جلسه‌ای که صبح امروز با رؤسای اتاق‌های سراسر کشور داشته‌ام بر این موضوع تأکید شدکه نگاه امیدوار کننده در بخش تولیدی کشور به وجود آمده است البته با آرامش در بازار در کنار مجموعه سیاست‌های اتخاذی و تضمین‌های مناسب باید به بخش تولیدی کشور داده شود تا از رکود فعلی خارج شوند.
۳ مهر ۱۳۹۲ ۰۱:۲۷
تعداد بازدید : ۸۶۳