تلاش برای لغو تعهدات ارزی صادر‌کنندگان

تلاش برای لغو تعهدات ارزی صادر‌کنندگان
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه مخالف استاندارد‌ کردن فرش است، اظهار داشت: نامه‌ای را به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی برای لغو مصوبه تعهدات ارزی صادرکنندگان ارسال کرده‌ایم.
محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم آغاز به کار بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف با تأکید بر اینکه باید به جای شعاردادن عمل کنیم،اظهار داشت: تفکیک عاملیت و حاکمیت شرکت فرش عیوب و محاسنی دارد که باید در جای خودش رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه در کارگروه‌های تخصصی به مشکلات صنعت فرش رسیدگی می‌کنی،م گفت: حیف است فرشی که تاریخ و جغرافیای ما است به این شکل باشد، چرا که در هر روستا، هر قوم و هر ایل خلاقیت‌های مختلف به صورت هنری نمایان می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شدیدا مخالف استاندارد‌کردن فرش هستم، مگر می‌شود هنر را استاندارد کرد اما باید اجزا و مواد اولیه آن استاندارد شود.

وی افزود: در یکی از کنفرانس‌های پتروشیمی یک مهمان که دبیر یک تشکل پتروشیمی در آمریکا بود در خصوص قالیچه‌ای که در جلوی تریبون پهن شده بود گفت دولت آمریکا با تحریم فرش ایران به همه مردم آمریکا جفا می‌کند و اجازه نمی‌دهد هنری در چنین سطح در آمریکا وجود داشته باشد.

نعمت‌زاده گفت: دولت برای کاهش تحریم‌های بین‌المللی کار خود را آغاز کرده است.

وی افزود: تصمیم نادرستی در دولت دهم در خصوص تعهد صادر‌کنندگان برای استفاده از ارز صادراتی گرفته شده است که ما در این خصوص به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی نامه زده‌ایم تا این موارد را لغو کنند.

نعمت‌زاده گفت: براساس این تصمیم نادرست سازمان مالیاتی نیز اقدام نادرستی انجام داده است که در این خصوص نیز به دنبال لغو این موضوعات هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی افزود: در برنامه 100 روزه به دنبال مقررات زدایی، حذف موانع تولید و حذف بروکراسی در حوزه تولید و صادرات هستیم.
۳ مهر ۱۳۹۲ ۰۱:۴۲
تعداد بازدید : ۹۰۴