سوآپ نفتی به معنی واقعی‌انجام نمی‌شود

سوآپ نفتی به معنی واقعی‌انجام نمی‌شود
رییس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو در مجلس، با اشاره به واگذاری کامل نیروگاه هسته‌ای بوشهر به متخصصان داخلی به به نقش سوآپ نفت در صنعت نفت پرداخت و گفت: اگر قرار باشد ما نفت شرکت‌های نفتی اروپایی را خریده و در مقابل نفت خارک را تحویل چنین شرکت‌هایی کنیم، این موضوع به هیچ عنوان به معنی سوآپ نفت نخواهد بود.
جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نقش سوآپ نفت در صنعت نفت، گفت: سوآپ نفت به این معنی است که ما نفتی را در قسمت شمالی کشور تحویل گرفته و به همان میزان نیز، نفت را در خارک به شرکت خریدار تحویل می‌دهیم و هزینه‌ای نیز به شرکت ملی نفت ایران پرداخت می‌شود.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر قرار باشد ما نفت شرکت‌های نفتی اروپایی را خریده و در مقابل نفت خارک را تحویل چنین شرکت‌هایی کنیم، این موضوع به هیچ عنوان به معنی سوآپ نفت نخواهد بود.

رییس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو در مجلس، تصریح کرد: نیروگاه اتمی بوشهر چندی پیش به طور موقت، اما کامل در اختیار دانشمندان ایرانی قرار گرفت که این موضوع افتخاری بزرگ برای صنعت هسته‌ای ایران محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: تحویل نیروگاه اتمی بوشهر به متخصصان و دانشمندان ایرانی برگ زرین دیگری بر پیشانی انرژی هسته‌ای ایران بر جای نهاد، از این رو این موفقیت بزرگ را به ملت ایران تبریک می‌گوییم.

جعفری بنه خلخال عنوان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر در حدود 986 مگاوات برق تولید می‌کند و این امر برای صنعت برق کشور بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، ادامه داد: نیروگاه اتمی بوشهر دارای ایمنی بالا بوده که فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و امروز در اختیار دانشمندان داخلی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: کمیسیون انرژی و دیگر نمایندگان مجلس، به حمایت‌های خود از سازمان انرژی اتمی ادامه داده و از این سازمان خواستار راه اندازی نیروگاه‌های جدید در کشور هستند./

۵ مهر ۱۳۹۲ ۲۳:۳۵
تعداد بازدید : ۹۵۶