امضا قرارداد تامین واشر پالایشگاه های پارس جنوبی با کنسرسیوم داخلی

امضا قرارداد تامین واشر پالایشگاه های پارس جنوبی با کنسرسیوم داخلی
مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، از انعقاد قرارداد با کنسرسیوم واشر سازان برای تامین واشرهای مورد نیاز در تعمیرات اساسی پارس جنوبی به عنوان یکی از ٩ کالای پرمصرف با حجم حدود ١٩ میلیارد ریال خبر داد.
مهدی جمشیدی دانا اظهار داشت: در جلسه اخیر هیئت مدیره مجتمع گاز پارس جنوبی مصوب شد تامین واشر به عنوان یکی از ٩ کالای پرمصرف در تعمیرات اساسی پالایشگاه های گاز، به کنسرسیوم واشرسازان صنعتی زیر مجموعه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت واگذار شود.

وی مزایای رقابتی عقد قرارداد با کنسرسیوم های تخصصی سازندگان این انجمن را تضمین کیفیت محصول، کاهش زمان تحویل و قیمت رقابتی با محصولات مشابه خارجی اظهار کرد و با اعلام این که بر اساس این قرارداد مبانی تعیین قیمت کالا براساس قیمت سال ٩١ است، اظهار داشت: مقرر شد انجمن سازندگان از تمام ظرفیت های موجود در کشور برای تولید اقلام مورد نیاز استفاده و دانش فنی برخی قطعات که از خارج وارد می شود، انتقال و داخلی سازی شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت گاز سرعت کار در انجام تعمیرات اساسی را بسیار مهم دانست و گفت: به منظور افزایش سرعت در انجام کار این قرارداد با اخذ مجوزهای لازم منعقد شد و بر اساس آن انجمن متعهد شده در کوتاه ترین زمان ممکن کالاهای مورد نیاز را تحویل دهد تا تجربه قراردادهای گذشته که تاخیر در تحویل کالا و تاخیر در انجام تعمیرات بود، تکرار نشود.

وی به دیگر کالاهای پرمصرف مورد نیاز شرکت گاز اشاره و تصریح کرد: پیچ و مهره، انواع روانکارهای صنعتی المنت و فیلترها دیگر کالاهای پرمصرف شرکت گاز است که مقرر شده برای تامین این کالاها نیز با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت تفاهمنامه امضا شود، این انجمن نیز کنسرسیومی برای هر یک از اقلام یاد شده معرفی کند و شرکتی به عنوان لیدر کنسرسیوم مشخص و با شرکت های پالایش گاز قراردادی منعقد کند تا تمام نیازهای شرکت های پالایشی به صورت تجمیع شده به کنسرسیوم خاص واگذار شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت گاز بهترن راه برای تامین کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را به عقیده کارشناسان، ایجاد بازاری جذاب برای سازندگان داخلی در تامین نیازهای صنعت نفت خواند و افزود: تشکیل کنسرسیوم از سوی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در تامین کالای مورد نیاز و تجمیع نیازهای کالایی شرکت گاز ضروری است.

وی تجمیع نیازهای کالایی شرکت گاز به صورت یاد شده را راهی مطلوب در تامین کالای مورد نیاز این شرکت خواند و گفت: مقرر شده است این اقدام شرکت گاز ابتدا به صورت پایلوت در مجتمع گازی پارس جنوبی، سپس در شرکت های پالایشی گاز اجرا شود و در مرحله بعد به کل وزارت نفت تعمیم داده شود.

۶ مهر ۱۳۹۲ ۰۰:۰۸
تعداد بازدید : ۸۷۴