چالش‌های ساخت تجهیزات نفتی روی میز کمیسیون انرژی

چالش‌های ساخت تجهیزات نفتی روی میز کمیسیون انرژی
بررسی مشکلات سازندگان تجهیزات صنعت نفت، بررسی مشکلات آب شرب یزد و نهایی کردن طرح صنعت برق کشور سه محور اصلی جلسات این هفته کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی است.
اعضای کمیسیون انرژی این هفته در سه روز تشکیل جلسه می دهند. در روز یکشنبه در جلسه این کمیسیون، نمایندگان پس از مرور اجمالی آخرین اخبار حوزه انرژی به بررسی لایحه یک‌فوریتی قانون بودجه سال 1392 کل کشور می پردازند.

همچنین در این روز اعضای کارگروه برق کمیسیون انرژی گردهم می آیند تا مشکلات آب شرب یزد را با حضور مسئولان وزارت نیرو و رئیس‌ مجمع نمایندگان اصفهان بررسی کنند.

روز دوشنبه کارگروه برق این کمیسیون دوباره تشکیل جلسه می دهد تا طرح صنعت برق کشور با حضور مسئولان وزارت نیرو و مدیران شرکت مپنا نهایی شود.

در ادامه این جلسه ادامه بررسی سند ملی راهبرد انرژی کشور و پیش‌نویس طرح جامع انرژی کشور موضوع بند(ب) ماده(125) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران با حضور مسئولان وزارتخانه های نیرو و نفت، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهشهای مجلس، سازمان انرژی اتمی ایران، مرکز آمار ایران و مدیرعامل بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور در برنامه قرار دارد.

اعضای کمیسیون انرژی بار دیگر در روز سه شنبه تشکیل جلسه می دهند. در این روز پس از مرور اجمالی اخبار، گزارش معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور در خصوص مشکلات شرکتهای سازنده دکل‌های حفاری قرائت شده و پس از آن رئیس هیئت مدیره سازندگان تجهیزات صنعت نفت گزارشی از آخرین وضعیت ساخت تجهیزات این صنعت را ارائه می کند. نمایندگان مردم در کمیسیون انرژی پس از شنیدن این گزارش به بررسی مشکلات سازندگان تجیهزات نفتی می پردازند.

۷ مهر ۱۳۹۲ ۰۰:۳۲
تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۲۲