دستور ویژه وزارت نفت برای انتشار اوراق سلف نفتی

دستور ویژه وزارت نفت برای انتشار اوراق سلف نفتی
مدیرعامل تأمین سرمایه امید با اعلام اینکه وزارت نفت دستور ویژه‌ای برای انتشار اوراق سلف نفتی صادر کرده است، گفت: همه بسترسازی‌های لازم از جمله آمادگی بانک عامل فراهم شده است.
محسن فاضلیان صبح امروز در نشستی با خبرنگاران در اصحاب رسانه با اعلام این خبر که مقام عالی شرکت ملی نفت برای انتشار اوراق سلف نفتی دستور ویژه‌ای صادر کرده است، گفت: آمادگی‌های لازم از طرف بانک عامل (سپه) و تأمین سرمایه امید وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم در دوره جدید اوراق سلف نفتی با توجه به مساعدت شرکت ملی نفت و بانک عامل انجام شود.

وی با بیان اینکه پیش از این موانعی بر سر راه این اوراق وجود داشت،گفت: با توجه به آمادگی بانک و چشم‌‌انداز مثبت نرخ ارز این اوراق طبق مجوز‌های بانک مرکزی و دستور ویژه وزارت نفت در دولت جدید منتشر می‌شود.

به گزارش فارس،پیش از این بورس انرژی و همچنین سپرده‌گذاری مرکزی و ارکان بازار سرمایه برای انتشار اوراق سلف اعلام آمادگی کرده بودند و در این میان باید وزارت نفت و بانک مرکزی موانع اداری آن را برطرف می‌کردند.

فاضلیان مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امید پیش از این گفته بود که عرضه این اوراق طبق قرارداد سلف نفتی ،براساس قرارداد سلف موازی استاندارد نفت است؛ همچنین پیش از این قرار بود از 13 دی‌ماه توسط شرکت ملی نفت و از طریق شعب منتخب بانک سپه و فرابورس برای عموم عرضه ‌شود.

در این عرضه تامین سرمایه امید علاوه بر مشاور عرضه، تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن را برعهده دارد.

۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۰:۳۱
تعداد بازدید : ۸۵۲