مجلس در انتظار گزارش وزارت نفت/ آیا پول نفتهای فروخته شده توسط بابک زنجانی وصول شده است؟

مجلس در انتظار گزارش وزارت نفت/ آیا پول نفتهای فروخته شده توسط بابک زنجانی وصول شده است؟
رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از خروج 2.8 میلیارد دلار فرآورده نفتی از کشور درصورت تکمیل نشدن و ارایه نشدن اطلاعات لازم از سوی وزارت نفت به صحن علنی مجلس ارایه می شود.
سید مسعود میرکاظمی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت افزود: وزارت نفت قرار بود گزارشی از میزان وصول پول نفت های خارج شده از کشور توسط بابک زنجانی و اینکه چه میزان از محموله های نفتی فروش نرفته ارایه کند اما تا به امروز این گزارش به کمیته تحقیق و تفحص ارایه نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درصورت ارایه نشدن گزارش از سوی وزارت نفت، گزارش تحقیق و تفحص از خروج 2.8 میلیارد دلار فرآورده نفتی به صحن علنی مجلس ارایه می شود، افزود: در صورت ارایه گزارش از سوی وزارت نفت، ارسال و قرائت گزارش تحقیق و تفحص در صحن علنی منتفی خواهد شد.

رییس کمیسیون انرژی مجلس پیش از این به خانه ملت گفته بود فردی به نام ب ـ ز 2.8 میلیارد دلار میعانات و فراورده های نفتی ایران را احتمالا با تبانی شرکت نیکو و افرادی در داخل از کشور خارج کرده و پولش را برنگردانده است از این رو طرح تحقیق و تفحص از خروج 2.8 میلیارد دلار درآمد فراورده نفتی از کشور در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

گفتنی است سه هفته پیش در حاشیه جلسه شورای گفتگو زنگنه اعلام کرد بابک زنجانی 2 میلیارد دلار از پول نفت به فروش رفته کشور را هنوز برنگردانده؛ وی گفته پول به حسابم واریز شده اما از جانب آمریکایی ها این حساب بلوکه شده است.وزیر نفت تاکید کرد پیگیری دریافت پولهایی که به خزانه واریز نشده جزو اولویت های اصلی وی در وزارت نفت است./

۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۰:۴۴
تعداد بازدید : ۸۱۶