برگزاری پانزدهمین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز به میزبانی ایران ۱۲ آبان

برگزاری پانزدهمین اجلاس مجمع کشورهای صادرکننده گاز به میزبانی ایران ۱۲ آبان
قائم مقام وزیر نفت از تشکیل ۴ کمیته تخصصی به منظور برپایی پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز در تهران خبر داد و گفت: ایران میزبان ۱۷ هیئت خارجی در اجلاس این مجمع خواهد بود که ۱۲ آبان برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، سیدکاظم وزیری هامانه ، کمیته های «روابط عمومی، حراست، تشریفات و دبیرخانه» را 4 کمیته یاد شده برای برگزاری این اجلاس در تهران اعلام و تصریح کرد: پانزدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز، 12 آبان ماه در هتل آزادی برگزار می شود.

قائم مقام وزیر نفت با اعلام این که 17 هیئت خارجی از کشورهای مختلف در این اجلاس حضور دارند، گفت: ایران میزبان بیش از یکصد مهمان خارجی از کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات و عمان است.

وی با اعلام این که سفر به عسلوبه به عنوان قطب گازی کشور و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی، از برنامه های جنبی پانزدهمین اجلاس وزرای نفت و انرژی کشورهای عضو جی یی سی اف در تهران است، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه جانبی در حاشیه این نمایشگاه، از دیگر برنامه های این اجلاس به شمار می آید.

سیدکاظم وزیری هامانه، قائم مقام وزیر نفت مسوولیت هماهنگی و برگزاری پانزدهمین نشست وزارتی جی یی سی اف را بر عهده دارد.

ایران به عنوان رئیس کنونی اجلاس وزرای جی یی سی اف هم اکنون به همه کشورهای عضو اعلام کرده است، چنانچه مایلند می توانند کاندیداهای خود را برای احراز پست دبیرکلی جی یی سی اف معرفی کنند.

قرار است به زودی نامزد ایران نیز برای پست دبیرکلی معرفی شود.

اعضای مجمع صادرکنندگان گاز ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٧٠ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

۹ مهر ۱۳۹۲ ۲۳:۵۶
تسنیم |
تعداد بازدید : ۸۰۲