ایران 8.2 میلیارد دلار گاز و پتروشیمی صادر کرد

ایران 8.2 میلیارد دلار گاز و پتروشیمی صادر کرد
همزمان با تحریم صادرات نفت، ایران در طول 6 ماه گذشته تاکنون بیش از 8.2 میلیارد دلار انواع محصولات پتروشیمی، فرآورده پلیمری و میعانات و مایعات گازی به بازارهیا جهانی صادر کرده است.
با افزایش محدودیت های ارزی و تحریم های بین المللی بر سر راه صادرات نفت، ایران به جای طلای سیاه این روزها میعانات گازی و محصولات پتروشیمی به بازارهای جهانی صادر می‌کند. برای سال جاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به منظور صادرات 17.4 میلیون تن محصول پتروشیمی با ارز آوری به‌طور تقریبی حدود 13 میلیارد دلاری برنامه‌ریزی کرده است.

از اینرو با گذشت حدود 6 ماه از آغاز سال، آمارهای گمرک حاکی از آن است که بیش از چهار میلیارد و 841 میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری از ایران به بیش از 60 کشور جهان صادر شده است. در این مدت علاوه بر محصولات پتروشیمیایی، بیش از سه میلیارد و ٣٨٥ میلیون دلار میعانات گازی تولید شده در فازهای پارس جنوبی و سایر میادین گازی ایران به بازار جهانی صادر شده است.

در مجموع در طول 6 ماه گذشته تاکنون بیش از هشت میلیارد و 200 میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی، فرآورده پلیمری و میعانات و مایعات گازی توسط ایران به بازارهای جهانی صادر شده است. در همین حال مسئولان وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از برنامه‌ریزی‌هایی به‌منظور افزایش حجم صادرات پتروشیمی ایران به بیش از 40 میلیارد دلار در سال با ساخت و توسعه پتروشیمی و تکمیلی زنجیره‌های ارزش با راه‌اندازی صنایع تکمیلی پتروشیمی خبر می‌دهند.
۱۲ مهر ۱۳۹۲ ۲۳:۴۷
تعداد بازدید : ۸۳۶