پرونده تحقیق و تفحص از تخلف نفتی 2.8 میلیارد دلاری هفته آینده نهایی می شود

پرونده تحقیق و تفحص از تخلف نفتی 2.8 میلیارد دلاری هفته آینده نهایی می شود
عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر نهایی شدن این پرونده در جلسه روز یکشنبه هفته آتی کمیسیون انرژی مجلس، در این باره که چرا علی رغم تایید فعالیت بابک زنجانی از سوی مسئولین امنیتی ، کارگروه به تحقیق خود ادامه داد، گفت: حرف های ضد و نقیضی از سوی مراجع مختلف بود که باید برای کمیسیون روشن می شد.
علی مروی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت درباره گله برخی افراد کمیسیون از ارایه نشدن نظر وزارت اطلاعات، گفت: در جلسات اولیه کارگروه تحقیق و تفحص از خروج 2.8 میلیارد دلاری ، وزارت اطلاعات نظر خودش را اعلام کرده و گفتند کار بابک زنجانی درست و حساب شده بوده است و کار این فرد مشکلی نداشته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نهایی شدن این پرونده در جلسه روز یکشنبه هفته آتی کمیسیون انرژی مجلس، در این باره که چرا علی رغم تایید فعالیت وی از سوی مسولین امنیتی ، کارگروه به تحقیق خود ادامه داد، گفت: حرف های ضد و نقیضی از سوی مراجع مختلف بود که باید برای کمیسیون روشن می شد.

وی در ادامه در باره تاثیر تعطیلی دولت آمریکا بر قیمت نفت، گفت: تاثیر کاهشی بر قیمت نفت خواهد داشت اما با توجه به اینکه تقاضا در زمستان بیشتر است اثر کاهشی قیمت خنثی می شود از این رو فکر نمی کنم تاثیر چندانی بر قیمت داشته باشد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس درادامه درباره ضرورت واردات بنزین، گفت: در گذشته مصرف بنزین در کشور بیشتر از تولید بوده است اما دراوایل زمانی که بنزین سهمیه بندی شد میزان قاچاق و مصرف کم شد و با همکاری مردم مصرف بنزین با تولید آن متعادل شد.

مروی افزود: در مقطعی که بنزین تحریم شد به فکر خودکفایی افتادیم و اینکه از واردات بنزین بی نیاز شویم از این رو از پتروشیمی ها بنزین تولید کردیم که این بنزین هم اکتان بالا داشت هم کسری را جبران می کرد بنابراین به راحتی می شد گفت با تولید بنزین از پتروشیمی خودکفا شدیم .

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس افزود: در شرایط عادی تولید بنزین معمولی برای ما به صرفه تر از تولید بنزین پتروشیمی از این رو تولید بنزین پتروشیمی را کاهش دادند و اقدام به واردات 2 میلیون لیتر بنزین به عنوان اکتان افزا کردند./

۱۳ مهر ۱۳۹۲ ۰۰:۰۸
تعداد بازدید : ۸۹۸