مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد:

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد:
استقبال وزارت نفت از همکاری بخش خصوصی در زمینه فروش نفت

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: وزارت نفت از همکاری بخش خصوصی در زمینه فروش نفت و سایر فرآورده های نفتی در صورتی که بتوانند نفت را خریداری، وجه آن را منتقل و در بازار بفروشند، استقبال می کند.

سید محسن قمصری  در باره انتشار خبر حذف بخش خصوصی از صادرات نفت تصریح کرد: انتشار این خبر اعتباری ندارد و از سوی مهندس زنگنه، وزیر نفت نیز خبری مبنی بر توقف فروش نفت از سوی بخش خصوصی نشنیده ایم؛ ضمن آنکه از ابتدا نیز دستوری مبنی بر فروش نفت به بخش خصوصی نداشته ایم.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که نفت بر اساس ضوابط قانونی و مصوبه شرکت ملی نفت ایران فروخته می شود، گفت: نفت به هر شخص و یا بخش خصوصی که بتواند آن را بر اساس قوانین خریداری و سپس در بازار بفروشد، فروخته می شود.

قمصری گفت: از ابتدا نیز قرار نبود که بخش خصوصی به صورت مستقل در زمینه فروش نفت عمل کند؛ ضمن آنکه وزارت نفت نیز نفت را به بخش دولتی نمی فروشد بلکه نفت به بخش خصوصی فروخته می شود.

بر پایه این گزارش، سرپرست معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز در مورد واکنش شدید رییس اتحادیه صادر‌کنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی که اعلام کرده است وزارت نفت به دلیل احتمال بازگشت شرکت‌های بزرگ نفتی آمریکایی و اروپایی فعلا بخش خصوصی را حذف کرده است اظهار کرد: این نقل قول از آقای خسروجردی درست نیست.

منصور معظمی اعلام کرد: افزایش ارتباطات بین الملل وزرات نفت با شرکت‌های معتبر خارجی به معنی حذف بخش خصوصی از صنعت نفت نیست. وزارت نفت از همه پتانسیل بخش خصوصی داخلی در بخش‌های مختلف صنعت نفت استفاده می‌کند،البته این همکاری در چارچوب قوانین و مقررات این وزارتخانه خواهد بود.

وی تاکید کرد: وزارت نفت از تمام توانمندی‌های بخش خصوصی نه فقط در صادرات نفت خام، بلکه در تمام بخش‌ها از جمله توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی استفاده می‌کند.

۱۶ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۱۱
تعداد بازدید : ۱,۲۵۳