نفت ۱۱۰ دلاری شد

نفت ۱۱۰ دلاری شد
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز با ۵۷ سنت افزایش به ۱۱۰.۲۵ دلار در هر بشکه رسید و طلا با ۲.۳ دلار کاهش قیمت در برابر ۱۳۲۲.۵ دلار معامله شد.

قیمت جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه به بالای 110 دلار در هر بشکه رسید اگرچه کارشناسان معتقدند در صورت روشن تر شدن چشم انداز عرضه و تشدید بحران مالی آمریکا قیمت نفت رو به کاهش خواهد گذاشت.

قیمت هر بشکه نفت سبک آمریکا در معاملات امروز با افزایش 54 سنتی به 103.57 دلار رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 57 سنت افزایش قیمت در برابر 110.25 دلار معامله شد.

 کارشناس موسسه کامرز بانک در این باره به رویترز گفت: قیمت نفت به طور تعجب برانگیزی در سطح بالایی قرار دارد چرا که بحران بودجه در آمریکا را شاهد هستیم و بحران بدهی ها در این کشور نیز طی روزهای آینده ظهور خواهد یافت. 

وی افزود: ما فکر می کنیم افزایش قیمت نفت موقتی است و در حال حاضر فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار نفت بیشتر کاهشی هستند تا افزایشی. 

برخلاف قیمت نفت که در معاملات روز سه شنبه با افزایش روبرو شده قیمت طلا در این روز کاهش داشته است. هر اونس طلا در معاملات روز سه شنبه با 2.3 دلار کاهش قیمت نسبت به روز گذشته مواجه شد و به 1322.5 دلار رسید.

کارشناسان پیش بینی می کنند در صورت عدم موافقت کنگره آمریکا با افزایش سقف بدهی های این کشور قیمت طلا روندی صعودی را طی خواهد کردو به 1400 دلار در هر اونس خواهد رسید. 

برایان لان، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت:«اگر ما شاهد هیچ گونه پیشرفتی تا 17 اکتبر نباشیم، من فکر می کنم ما شاهد رسیدن قیمت طلا به 1400 دلار خواهیم بود.»
لان ادامه داد: «آمارهای اقتصادی یا هرگونه اخباری در مورد سقف بدهی های دولت آمریکا مسیری که طلا و نقره طی خواهند کرد را تعیین می کنند. تا آن زمان، دامنه تغییرات قیمت محدود خواهد بود.»

۱۷ مهر ۱۳۹۲ ۰۸:۴۱
تعداد بازدید : ۸۸۵