عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس
مجلس هیچ مصوبه ای در خصوص عدم همکاری وزارت نفت با بخش خصوصی تصویب نکرده است

گروه مجلـس و دولت: دبیر کمیسیون انرژی مجلس امروز گفت: وزارت نفت هم چنان بر اساس قانون می تواند از بخش خصوصی برای فروش نفت استفاده کند و مصوبه ای در زمینه ممنوعیت این امر وجود نداشته است.

موسی احمدی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز(چهار شنبه – ١٧ مهر) در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون متبوعش مصوبه یا موضوعی در خصوص توقف فروش نفت توسط بخش خصوصی گذرانده است یا خیر؟ اظهار داشت: بحثی در خصوص توقف فروش نفت توسط بخش خصوصی در این کمیسیون مطرح نشده است.

این عضو کمیسیون انرژی تصریح کرد: مجلس و کمیسیون هیچ مصوبه ای در خصوص  قراردادهای وزارت نفت با بخش خصوصی نداشته است.

وی افزود: وزارت نفت هم چنان بر اساس قانون این اختیار را دارد که از بخش خصوصی برای فروش نفت استفاده کند.

دبیر کمیسیون انرژی افزود: در روز های گذشته تماس‌های زیادی از طرف برخی از رسانه ها با من در این خصوص گرفته شد که با توجه به این که به صورت رسمی وزارت نفت درباره توقف فروش نفت توسط بخش خصوصی اعلام موضع نکرده بود، من نیز اظهار نظر نکرده‌ام.

بر پایه این گزارش، روز گذشته اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با انتشار بیانیه ای رسمی بر تداوم همکاری وزارت نفت با بخش خصوصی در زمینه فروش نفت تأکید کرد.

پیش از این نیز منصور معظمی، سرپرست معاونت امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت نیز  اعلام کرده بود: افزایش ارتباطات بین الملل وزرات نفت با شرکت‌های معتبر خارجی به معنی حذف بخش خصوصی از صنعت نفت نیست. وزارت نفت از همه پتانسیل بخش خصوصی داخلی در بخش‌های مختلف صنعت نفت استفاده می‌کند،البته این همکاری در چارچوب قوانین و مقررات این وزارتخانه خواهد بود.

همچنین قمصری، مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفته بود: وزارت نفت از همکاری بخش خصوصی در زمینه فروش نفت و سایر فرآورده های نفتی در صورتی که بتوانند نفت را خریداری، وجه آن را منتقل و در بازار بفروشند، استقبال می کند.
۱۷ مهر ۱۳۹۲ ۱۷:۰۵
تعداد بازدید : ۸۴۸