پیشنهاد رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران

پیشنهاد رئیس اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران
تأمین منابع مالی طرح های نیمه کاره با سپردن فروش مازوت به بخش خصوصی
رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی ایران گفت: با در اختیار قرار دادن و فروش فرآورده هایی چون مازوت که توان بهره برداری آن توسط بخش خصوصی وجود دارد، می توان منابع مالی طرح های نیمه کاره پتروشیمی را تامین کرد.
 به نقل از دبیرخانه جشنواره ملی قهرمانان صنعت نفت، حسن خسروجردی با اشاره به برگزاری جشنواره های تشویقی همچون جشنواره قهرمانان صنعت نفت که به معرفی برترین فعالان این حوزه می پردازد، گفت: در حال حاضر با توجه به تحریم ها، بسیاری از پروژه ها و اقدامات در حوزه نفت بصورت پنهانی اجرا می شود و بسیاری از کسانی که در این امر ایفای نقش می کنند شانس تقدیر از آنها به حداقل می رسد و یا عملاً مجالی در کسب جوایز ندارند.

وی ادامه داد: در جشنواره های این چنینی باید در نظر داشت برخی از دلسوزان و افرادی که سهم بسزایی در پیشبرد اهداف داشته اند نیز وجود دارند که باید نسبت به همیاری و همکاری آنها توجه لازم را مبذول داشت و از اقدامات آنها در این حوزه تقدیر کرد.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی ایران، با تاکید بر وجود سیاست های تشویقی برای بخش خصوصی فعال در حوزه نفت اظهار داشت: در این حوزه افرادی هستند که بواسطه تحریم های وضع شده مجبور به انجام تحرکات پنهانی هستند و به همین واسطه شانس تقدیر و تشویق در بسیاری از جشنواره های ملی را از دست می دهند.

خسروجردی در ادامه تصریح کرد: حوزه نفت و پتروشیمی در شرایط کنونی درگیر مسائل سیاسی و تحریم ها بوده و با شرایط ایده آل همراه نیست و نیاز به سرمایه گذاری برای گسترش کار دارد بطوریکه مسئولان باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی با مثبت ارزیابی کردن افزایش سرمایه شرکت ملی نفت ایران، افزود: بخش خصوصی از سرمایه محدودی برای مواجه با چالش های این حوزه برخوردار است و عملاً شرایط مطلوبی در این صنعت حکم فرما نبوده و بسیاری از فعالان منتظر اقدامات جدید برای بهبود فضای کنونی هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بانک مرکزی نیز توان اعطای اعتبار و تسهیلات به این حوزه را ندارد، اضافه کرد: بهتر است برای رفع مشکلات این بخش بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی با همکاری یکدیگر، حجم عملیات این بخش را افزایش داده و در نتیجه موجب افزایش درآمدها و رشد سرمایه گذاری شوند.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده های نفت و گاز و پتروشیمی ایران، با اشاره به نیمه کاره بودن برخی از طرح های پتروشیمی افزود: در این زمینه با در اختیار قرار دادن و فروش فرآورده هایی چون مازوت که توان بهره برداری آن توسط بخش خصوصی وجود دارد، می توان منابع مالی را تامین کرد.

خسروجردی یادآور شد: در بسیاری از حوزه ها مباحث تشویقی در انجام هرچه بهتر عملیات ها تاثیرگذار است و این اتفاق در حالی می تواند نتیجه مورد نظر را بوجود آورد که نیروهای واقعی تشویق شوند.

نخستین جشنواره ملی قهرمانان صنعت نفت ایران با هدف تجلیل از شرکت های پیشتار، پیشرو و کارآمد و نیز قدردانی از پیشگامان، کارآفرینان برتر و ارزش آفرینان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با حضور مقامات عالی رتبه کشور آذرماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.

۲۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۱۹
تعداد بازدید : ۱,۴۷۱