وزیر نیروی امارات تاکید کرد

عرضه نفت در بازار را تضمین می‌کنیم/ ۱۰۰ دلار برای نفت قیمت مناسبی است

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز ، سهیل‌بن محمد‌المزروعی وزیر نیرو امارات گفت: در حال حاضر تولید نفت اوپک برای بازار مناسب است.

وی اشاره‌ای به تغییر سطح تولید روزانه نفت اوپک نکرد.

تولید روزانه اوپک در ماه دسامبر 30 میلیون بشکه در روز می‌‌رسد.

وزیران عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک که بیش از یک سوم نفت جهان را تولید می‌کند، چهارم دسامبر در وین تصمیم می‌گیرند تا سرنوشت تولید نفت را تغییر دهند. 

مزروعی در مصاحبه‌اش با اشاره به نشست ماه دسامبر اوپک گفت: معتقدم هیچ نشانه‌ای در این‌باره ممکن نیست که به ما خبری بدهد یا بگوید ما تولید نفت را زیاد می‌کنیم، یا تولید را کاهش می‌دهیم.

المزروعی که این هفته در شهر دایجو کره جنوبی مقر کنفرانس جهانی انرژی حضور یافته بود، افزود: تاکید ما این است که ما عرضه نفت در بازار را تضمین می‌کنیم.

با این حال، عدم قطعیت است که ما یک عرضه بیش از حد در بازار را تضمین می کند.

وی ادامه داد: امارات متحده عربی در ماه گذشته حدود 2.7 تا 2.8 میلیون بشکه نفت خام در روز تولید کرد. اما میزان تولید این ماه مشخص نیست.

در گزارش ماهانه اوپک که روز پنج‌شنبه منتشر شده، آمده است: اوپک تقاضای تولید نفت خود را برای سه ماهه آخر سال 2013 کاهش داد.

اوپک برای سال آینده و در سایه نمایشگاه‌های نفت تلاش می‌کند تا تولید نفت خود را برای سال 2014 بیشتر کند هر چند کشورهای عراق و لیبی تولید نفت خود را کاهش دادند.

المزروعی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت 100 دلار برای نفت  عادلانه و معقول است. با این قیمت تولیدکننده و بازار ضرر نمی‌کنند.

در پایان این گزارش آمده است: نفت خام برنت در ماه اگوست به دلیل تعطیل شدن تولید نفت لیبی و مطرح شدن حمله آمریکا به سوریه تا 117 دلار رسید.

این قیمت در هفته‌های اخیر بین 107 تا 112 دلار بوده است.

۲۲ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۲۲
فارس |
تعداد بازدید : ۱,۳۱۰