اخبار پتروشیمی،شیمیایی،گاز 17-07-92.docx

 

اخبار جلسه کمیسیون پتروشیمی، شیمیایی و گاز

مورخ 17/07/92

 

-       بر اساس مصوبه هیات مدیره مورخ 12/06/92 و حکم صادره آقای مهدی اسپندیاری به عنوان دبیرکل اتحادیه منصوب شده است.

-       ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن صدور بخشنامه ای به عنوان مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی سازمان ملی استاندارد اعلام نموده که به منظور کاهش هزینه های ناشی از توقف کالا در اماکن گمرکی کشور از تاریخ 10/07/92 پرونده صادراتی کلیه شرکت های تولیدی فرآورده‌ها و مشتقات نفتی فاقد مجوز تسهیلات صادراتی (خوشنامی) پس از وصول از گمرک با اولویت و خارج از نوبت در کارگروه فنی تشخیص ماهیت فرآورده های نفتی مورد رسیدگی قرار گرفته و نتیجه نهایی در اسرع وقت به گمرک اجرایی اجرایی اعلام گردد. لازم به ذکر است این بخشنامه شامل شرکت های بازرگانی نمی باشد.

-       بر اساس نامه مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران به شرح مندرج در سایت گمرک مستند به نامه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهلت اخذ تضمین از شرکت های بازرگانی خوشنامی تا تاریخ 23/07/92 تمدید شده است و پس از تاریخ مذکور نسبت به اخذ ضمانت نامه بانکی یا بیمه نامه معادل یک برابر ارزش محموله صادراتی بر اساس قیمت بین المللی نفت و گاز اقدام خواهد شد.

-       بر اساس نامه واصله از اتاق بازرگانی ایران، موضوع تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان در حال بررسی است. اعضاء محترم در صورت تمایل به عضویت در این شورا می توانند با دبیرخانه اتاق ها و شوراهای مشترک اتاق ایران تماس حاصل فرمایند.

-       طبق نامه واصله از سازمان توسعه تجارت ایران نمایشگاه نفت و گاز قزاقستان از تاریخ اول لغایت چهارم اکتبر سال جاری در آلماتی برگزار می شود.

-       طبق نامه واصله از سازمان توسعه تجارت ایران سومین نمایشگاه و کنفرانس سالانه زیرساخت های اندونزی از تاریخ 22/08/92 لغایت 25/08/92 در مرکز همایش های جاکارتا برگزار خواهد شد.

-       براساس نامه واصله از شورای مشترک بازرگانی ایران و اوکراین یک هیات تجاری جهت بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی به آن کشور اعزام خواهد شد. این نمایشگاه از تاریخ سی‌ام مهر ماه لغایت دوم آبان ماه سال جاری برگزار می گردد.

-       طبق اطلاعیه واصله از نمایشگاه بین الملی انرژی کیش از تاریخ 23 الی 26 دی ماه برگزار می گردد.

-       پیش نویس شیوه نامه صدور پروانه تولید بدون کارخانه واصله از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران جهت نظرخواهی اعضاء محترم ارسال شده است.

-       اتاق بازرگانی تهران در نظر دارد یک هیات بلند پایه تجاری به سرپرستی ئیس اتاق از تاریخ 15 لغایت 18 مهر ماه به دوحه اعزام نمایند.

-       اتاق بازرگانی تهران در نظر دارد یک هیات بلندپایه تجاری به سرپرستی رئیس اتاق از تاریخ 8 لغایت 17 آبان به کشور هند اعزام نماید.

-       طبق خبر مندرج در سایت خبرگذاری فارس وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت نامه ای مبنی بر درخواست لغو مصوبه تعهدات ارزی صادرکنندگان را به ستاد تدابیر ویژه اقتصادی ارسال نموده است.

-       طبق نامه واصله از اتاق بازرگانی ایران نمایشگاه واردات چین در استان چین دائو از تاریخ 4 لغایت 8 آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

-       بر اساس نامه واصله از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران یک هیات تجاری-بازاریابی در دهه دوم آبان ماه به کشورهای تونس و الجزایر و یک هیات تجاری بازار یابی در اوایل آبان ماه به گرجستان اعزام خواهد شد.

-       سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مستند به نامه سازمان توسعه تجارت ایران خبری مبنی بر سوء استفاده و جعل سربرگ های سازمان توسعه تجارت ایران منتشر نموده که افراد سودجو با استفاده از سربرگ های مذکور از شرکت ها و فعالین اقتصادی درخواست ارائه اطلاعات شخصی و بانکی می نمایند. در این گزارش ذکر شده که جاعلین در یک از نمونه ها با جعل سربرگ سازمان توسعه تجارت ایران و با عنوان پرداخت یارانه صنعت، معدن و تجارت قصد دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد را داشته اند. طی نامه مذکور درخواست بعمل آمده که شرکت ها نسبت به این موضوع با دقت و هوشیاری عمل نموده و از ارائه هرگونه اطلاعات خودداری نمایند.

-       اتحادیه در نظر دارد به منظور معرفی توانمندی های اعضاء و همچنین گسترش دامنه ارتباط فی ما بین همانند سال گذشته نسبت به چاپ پنجمین سررسید-دایرکتوری اختصاصی اعضاء اقدام نماید. این سررسید در اختیار کلیه اعضاء محترم، سفارت خانه ها، موسسات، ادارات و ارگان های دولتی و غیر دولتی مرتبط قرار خواهد گرفت. ضمناً تعرفه های این سررسید جهت اطلاع اعضاء محترم از طریق ایمیل ارسال شده است.

-       گمرک جمهوری اسلامی ایران طی نامه ای مستند به نامه وزارت کشور اعلام نموده است که مسئولین افغان در گمرک جدید اسلام قلعه اقدام به تست و آزمایش مواد سوختی می نمایند و طی نامه مذکور درخواست بعمل امده تا تمهیدات لازم جهت جلوگیری از وقوع مشکلات احتمالی در مرزها اتخاذ شود.

-       بر اساس اطلاعیه واصله از کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل (ICC)،‌کمیته مذکور در نظر دارد کارگروه آموزشی تحت عنوان آموزش پیشرفته اینکوترمز 2010 (Incoterms2010) را در روزهای 30 مهر و اول آبان ماه برگزار نماید.

 

۲۲ مهر ۱۳۹۲ ۱۲:۱۷
تعداد بازدید : ۱,۳۱۹