۳ برنامه مدیرعامل جدید پالایش و پخش

۳ برنامه مدیرعامل جدید پالایش و پخش
مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تشریح ۳ برنامه اصلی خود، اظهار داشت: موضوع مهمی که قبلاً در سبد سوخت پیش‌بینی شده اما تاکنون به درستی به آن پرداخته نشده است، سواری‌های دیزلی است که حتما به آن خواهیم پرداخت.

عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با بیان اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی وظایف ذاتی دارد که بنده نیز اجرای این وظایف را برعهده دارم ،سه برنامه خود در حوزه پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را تشریح کرد.

وی گفت: طبعا اولین برنامه بنده ادامه اجرای برنامه‌‌های توسعه‌‌ای پالایش و پخش که قبلا در کشور و شرکت تعریف شده خواهد بود.

مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: امنیت عرضه فرآورده‌های نفتی نیز یکی دیگر وظایف ذاتی ماست که آن را پیگیری خواهیم کرد و برنامه سوم نیز انطباق کیفی محصولات و فرآورده‌‌های نفتی با استانداردهای جهانی است.

وی تأکید کرد: قطعا این برنامه‌‌ها پیش از این نیز در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیگیری می‌شده است که با بازنشستگی مدیرعامل قبلی و انتصاب بنده نیز این برنامه‌‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت.

کاظمی در پاسخ به پرسشی درباره تأمین سوخت خودروهای سواری اظهار داشت: مشکل خاصی برای تأمین سوخت سواری‌ها نخواهیم داشت چنانکه در سبد سوخت هم CNG و هم بنزین وجود دارد که تأمین آن طبق روال انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تصور می‌کنم موضوع مهمی که قبلا در سبد سوخت پیش‌بینی شده اما تاکنون به درستی به آن پرداخته نشده است سواری‌های دیزلی است که در آینده حتما به آن خواهیم پرداخت.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی توضیح داد: خودروهای دیزلی به نسبت خودروهای بنزینی در پیمایش مساوی 30 درصد کمتر سوخت مصرف می‌کنند، آلودگی زیست محیطی کمتری تولید می‌کنند و با متنوع کردن سبد سوخت به تأمین امنیت انرژی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به تولید بعضی خودروهای دیزلی در کشور گفت: در حال حاضر در بعضی پالایشگاه‌های کشور سوخت مناسب سواری‌های دیزلی تولید می‌شود که برای عرضه آن باید زیر ساخت مناسبی فراهم شود.

کاظمی اضافه کرد: برای عرضه سوخت دیزل مشکل خاصی نداریم و با اختصاص تعدادی از نازل‌های سوخت جایگاه‌ها سواری‌های یورو 5 می‌توانند از سوخت دیزل سبز استفاده کنند.

وی افزود: این سوخت تنها 4 ppm گوگرد دارد نقطه جوش پایین‌تری از دیزل‌‌های قبلی دارد و عدد ستان آن که به معنای عدد بهسوزی دیزل و مانند عدد اکتان در بنزین است نسبت به دیزل‌های قدیمی که 50 بودند بیشتر شده و به 55 و 60 رسیده است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در چشم‌انداز 1404 باید 24 درصد ناوگان خودروهای دیزلی باشند، در برنامه پنجم نیز پیش‌بینی شده که حدود 5 درصد از خودروهای سواری کشور دیزلی باشند که تاحدودی از برنامه پنجم عقب هستیم و باید برای رسیدن به اهداف آن تلاش کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تأمین سوخت زمستانی اظهار داشت: تأمین سوخت زمستانی کشور یکی دیگر از برنامه‌‌های ذاتی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است و طبعا در این مورد نباید نگرانی وجود داشته باشد.

۲۷ مهر ۱۳۹۲ ۰۸:۵۷
فارس |
تعداد بازدید : ۸۲۶