با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه بندر عباس

با بهره برداری از طرح بنزین سازی پالایشگاه بندر عباس
ظرفیت تولید بنزین کشور ٦ میلیون لیتر در روز افزایش می یابد

عملیات اجرایی طرح بنزین سازی پالایشگاه بندرعباس به پیشرفت ٨٣ درصدی رسیده و با بهره برداری از آن در نیمه نخست سال آینده ظرفیت تولید بنزین ٦ میلیون لیتر افزایش می یابد.

احمد فرزانه، مجری طرح بنزین سازی در پالایشگاه بندرعباس افزود: این طرح در زمینی به مساحت ٥٧٧ هزار متر مربع با سرمایه ٨٠٠ میلیون یورو از سال ١٣٨٦ به وسیله شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اجرایی شده است و با بهره برداری از آن ظرفیت تولید بنزین کشور ٦ میلیون لیتر در روز افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: تولید روزانه ٣,٥ میلیون لیتر بنزین سوپر، ٢.٥ میلیون لیتر بنزین معمولی و نزدیک به هشت میلیون لیتر نفت گاز با استاندارد بین المللی یورو ٥ دستاوردهای مهم طرح بنزین سازی و توسعه شرکت پالایش نفت بندرعباس است.

فرزانه گفت: طرح بنزین سازی و توسعه شرکت پالایش نفت بندرعباس اواسط سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

درودگر نماینده طراحی، خرید و ساختمان طرح بنزین سازی و توسعه پالایشگاه بندرعباس نیز با بیان این که این طرح شامل ٩ واحد فرآیندی است، اظهار کرد: واحدهای تصفیه هیدروزنی نفتای سبک با ظرفیت ١٦ هزار بشکه،واحد ایزومریزاسیون نفتای سبک با ظرفیت ١٦ هزار بشکه،واحد تصفیه گازوییل با ظرفیت ٥٠ هزار بشکه و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت ١٢٥ تن در روز از آن جمله است.

برای اجرای این طرح ١٥ مخزن ١١ هزار تنی با ظرفیت دو میلیون ٨٣٠ هزار بشکه در دست اجراست که هم اکنون با پیشرفت ٩٠ درصد ادامه دارد.

دیباج،رئیس کارگاه طرح بنزین سازی و توسعه پالایشگاه بندرعباس نیز با بیان این که اجرای این طرح به عهده متخصصان داخلی است،گفت: ١٠٠ درصد مراحل طراحی و اجرا، ٧٠ درصد خرید، ساخت کلیه سازه های فلزی و ٧٠ درصد سازه های استاتیک به وسیله توانمندان ایرانی انجام شده است.

پالایشگاه نفت بندرعباس سومین پالایشگاه کشور پس از پالایشگاه های آبادان و اصفهان است.این پالایشگاه تنها پالایشگاهی که به دست متخصصان ایرانی ساخته می شود و با بهره گیری از اسکله مجهز، قابلیت صادرات و واردات فراورده های نفتی را دارد.

۲۹ مهر ۱۳۹۲ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۸۵۷