درآمد های نفتی ایران سالانه به ٥٤ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار می رسد

درآمد های نفتی ایران سالانه به ٥٤ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار می رسد
وزیر نفت گفت به محض لغو تحریم های اعمال شده علیه بخش های انرژی ایران، درآمدهای حاصل از فروش نفت خام کشور یکباره به ٥٤ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار در سال خواهد رسید.

به گزارش شبکه خبری پرس تی وی، بیژن زنگنه روز گذشته (یک شنبه پنجم آبان) در آیین گشایش همایش بین المللی صندوق توسعه ملی در سالن مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش ضمن بیان مطلب فوق، اظهار داشت: ما برای سرعت بخشیدن به روند توسعه کشور باید برای لغو تحریم های یکجانبه تلاش کنیم.

وی افزود: زمانی که تحریم ها برداشته شود، درآمدهای نفتی ایران به سالانه ٥٤ میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار می رسد که ١٤ میلیارد دلار آن به پر کردن خلع های بودجه سالانه کشور اختصاص خواهد یافت.

وزیر نفت پیش بینی کرد ظرف یک دوره هشت ساله آینده ٨٠٠ میلیارد دلار در صنایع نفت و گاز سرمایه گذاری می شود.

زنگنه با بیان این که تا کنون در بخش های نفت و گاز و پتروشیمی بیش از ١٤ میلیارد دلار از منابع صندوق ها برای اجرای پروژه ها اختصاص یافنه است، افزود: بدون تردید تامین مالی صندوق توسعه ملی در محقق شدن اهداف موردنظر وزارت نفت بسیار رهگشا است.

وی ادامه داد: دولت جدید برای بهبود شرایط جمهوری اسلامی ایران در صحنه جهانی از سرمایه گذران  داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف دعوت می کند.

وزیر نفت همچنین در باره قرارداد با شرکت‌های خارجی گفت: با شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذار در نفت و گاز مذاکره کردیم اما هنوز قراردادی منعقد نشده است که امیدواریم مذاکره های انجام شده منجر به قرارداد شود و همه باید با سخت‌کوشی و پایداری در این زمینه حرکت کنیم.

بازگشت ظرفیت تولید نفت خام به سال ١٣٨٤ نیز یکی از محورهای برنامه کوتاه مدت زنگنه به شمار می آید، وی بارها تاکید داشته است که ظرفیت تولید نفت خام باید از چهار میلیون بشکه در روز فراتر رود.

وزیر نفت چندی پیش با اشاره به احیای ظرفیت تولید نفت خام و گاز طبیعی، تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید نفت ایران منجر به افزایش قدرت چانه‌زنی در مجامع بین‌المللی و سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) خواهد شد و از این رو باید در کوتاه ترین زمان ظرفیت تولید نفت با استفاده از روش‌های صیانتی به بیش از چهار میلیون بشکه در روز افزایش یابد.
۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۲۷
تعداد بازدید : ۹۲۴