پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی آماده تولید با حداکثر ظرفیت شد

پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی آماده تولید با حداکثر ظرفیت شد

علیرضا شیبانی تذرجی گفت: فعالیت‌های تعمیرات اساسی به منظور بازبینی و رفع خربی ها و تعمیرات پیشگیرانه به‌منظور حصول اطمینان از کارکرد مناسب تجهیزات و تضمین تولید حداکثری گاز صورت می‌گیرد.

رییس تعمیرات پالایشگاه دوم مجتمع گازی پارس جنوبی افزود: سیاست تعمیراتی ایجاب می‌کند تجهیزاتی در طول دوره تعمیرات اساسی مورد تعمیر یا بازرسی قرار گیرند که تعمیر یا بازرسی آن‌ها به نوعی با توقف تولید همراه باشد، بدین ترتیب شرایط لازم برای اجرای عملیات تعمیراتی در مواردی با انجام تمهیدات ایمنی و آماده‌سازی لازم مهیا شده و تمام  تجهیزات تعیین شده در زمانی محدود و مشخص تحت بازرسی و تعمیر قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه، تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم از ٢٢ مرداد ماه لغایت ٧ مهر ماه به مدت ٤٨ روز برنامه‌ریزی شده بود که از این بازه ٢٨ روز به فاز ٣ و ٢٨ روز به فاز ٢ اختصاص یافت و ٨ روز نیز هم‌پوشانی تعمیرات اساسی فازهای ٢و٣ (Total SD) بوده است.

شیبانی افزود: تعمیرات اساسی در تاریخ ٢٢ مرداد ماه با خاموشی فاز ٣ آغاز شد و با توجه به تسریع در عملیات تعویض تیپ فلر، بازه خاموشی کلی ٤ روز زودتر و در تاریخ ٧ شهریور ماه انجام شد و در نهایت تعمیرات اساسی فازهای  ٢ و ٣ با در سرویس قرار گرفتن فاز ٣ در تاریخ ٢٧ شهریور ماه به اتمام رسید.

رییس تعمیرات پالایشگاه دوم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: در مجموع در بازه تعمیرات اساسی پالایشگاه دوم در بخش ابزاردقیق ١٧٠٠ مورد تعمیرات (تعمیرات پیش‌گیرانه و رفع عیب) با  ٣٥هزار نفر ساعت کار انجام شد و ٢٩٠ مورد تعمیرات مربوط به تجهیزات برق(تعمیرات پیشگیرانه و رفع عیب) با  ٨ هزار نفر ساعت کارکرد به انجام رسید، در بخش تعمیرات ماشینری ٣٦ مورد از ماشین الات با صرف ٧٦٨٠ نفر ساعت تحت تعمیر اساسی و بازدید های دوره ای قرار گرفته اند.

۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۲۸
شانا |
تعداد بازدید : ۸۶۲