قیمت نفت افزایش یافت

قیمت نفت افزایش یافت
قیمت نفت در ساعات اولیه آغاز به کار بازارهای جهانی پس از سه روز کاهش 11 سنت افزایش یافت و به 107.05 دلار در هر بشکه رسید.

به نقل از رویترز، قیمت نفت برنت در ساعات اولیه آغاز به کار بازارهای جهانی به بالای 107 دلار در هر بشکه رسید.

این نوع نفت پس از 3 روز خسارت به علت صبر سرمایه‌گذاران برای نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا در اواخر این هفته، امروز دوشنبه نفسی کشید.

قیمت نفت برنت هفته گذشته در میان نگرانی‌ها در مورد ذخایر بیشتر و کاهش تقاضا با وجود نشانه‌های رشد سریع‌تر اقتصادی چین،  2.7 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش هفته‌ای در ماه بوده است.

قیمت نفت برنت دریای شمال با افزایش 11 سنتی بشکه‌ای 107.05 دلار معامله شد. این نوع نفت روز جمعه 6 سنت کاهش یافته بود. هر بشکه نفت سبک آمریکا 29 سنت کاهش یافت و به ازای هر بشکه 97.56 دلار معامله شد.

نشست دو روزه سیاست‌گذاری فدرال رزرو از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود و سرمایه‌گذاران به دقت آن را زیر نظر خواهند داشت اما از آنجایی که بانک‌ها در انتظار دریافت مدارک بیشتر برای میزان خسارت وارده به اقتصاد این کشور در سایه جنگ بودجه‌ای واشنگتن هستند، انتظار نمی‌رود که به هیچ تغییری در سیاست پولی این کشور منجر شود.

تحلیلگران معتقدند که فدرال رزرو در باقی سال کاری انجام نخواهد داد چراکه اطلاعات اقتصادی منتشره از زمان پایان یافتن تعطیلی دولت فدرال به طرز شگفت‌انگیزی ضعیف بوده است.

رشد مشاغل در ماه سپتامبر، دوره زمانی پیش از تعطیلی 16 روزه دولت، کند بوده است و برنامه‌های سرمایه‌گذاری تجاری نیز کاهش یافته است.

کن هاسگاوا مدیر فروش کالاهای اساسی در ژاپن گفت: به نظر می‌رسد که ما از برنامه تعدیل سیاست‌های محرکی آمریکا دورتر و دورتر می‌شویم.

وی افزود: ما نمی‌دانیم که تا پایان سال جه اتفاقی می‌افتد از این رو بازار به سختی حرکت می‌کند.

بر اساس تحلیل فنی رویترز، انتظار می‌رود، قیمت نفت برنت تا 107.65 دلار در هر بشکه افزایش یابد.

همچنین بازار مذاکرات ایران و گروه 1+5 در 30 و 31 اکتبر را تحت نظر دارد.

۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۲:۰۵
تعداد بازدید : ۹۰۷