تحول اقتصاد کشور با بهره برداری از فازهای باقی مانده پارس جنوبی

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر گفت: با بهره برداری از فازهای باقی مانده میدان گازی پارس جنوبی تا 31 ماه آینده اقتصاد کشور متحول می شود.

 

سید محمد جواد ابطحی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار شانا، با بیان این که دیدن فعالیت های شبانه روزی در فازهای جدید میدان مشترک گازی پارس جنوبی غرور هر شهرون ایرانی را به بر می انگیزد، گفت: پروژه های آغاز شده در عسلویه با همت کارکنان صنعت نفت تاکنون از برنامه زمانبدی از پیش تعیین شده جلوتر است.

وی تدبیر وزارت نفت برای تامین مالی پروژه های باقی مانده پارس جنوبی را بزرگترین خدمت در 30 سال گذشته صنعت نفت اعلام کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در آینده تامین منابع مالی پروژه های میدان مشترک گازی پارس جنوبی را پیگیری خواهد کرد. 

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر با اشاره به این که توسعه فاز 12میدان گازی پارس جنوبی در پنج سال گذشته تنها 36 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این فاز معادل سه فاز پارس جنوبی است و امیدواریم با تامین مالی به موقع در سال 93 به بهره برداری برسد.

ابطحی تلاش های صورت گرفته در فازهای باقی مانده پارس جنوبی از سوی صنعت نفت را قابل تقدیر خواند و گفت: با بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این فازها مشخص شد شایعه رکود فعالیت در پارس جنوبی از اساس حقیقت ندارد.

۳ آبان ۱۳۸۹ ۰۱:۲۲
شانا |
تعداد بازدید : ۱,۱۳۳