نفت ۱۰۹ دلار شد

نفت ۱۰۹ دلار شد
در آستانه نشست تعیین خط مشی فدرال رزرو، قیمت جهانی نفت امروز کاهش یافت و به مرز 109 دلار در هر بشکه رسید.
پس از انتشار گزارش هایی از کاهش قابل توجه صادرات نفت لیبی و افزایش نگرانی ها از عرضه، قیمت نفت در معاملات روز گذشته به شدت افزایش یافته بود. 
صادرات نفت خام لیبی به دلیل بروز بدترین اختلال در صنعت نفت این کشور پس از جنگ داخلی 2011، به کمتر از 10 درصد ظرفیت خود یعنی 90 هزار بشکه در روز رسیده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر، امروز با 43 سنت کاهش به 109 دلار و 18 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز رشدی 2 دلار و 68 سنتی را پشت سر گذاشته بود. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر امروز با 37 سنت کاهش به 98 دلار و 31 سنت رسید.
نخست وزیر لیبی گفت، صادرات نفت از بندر شرقی هاریگا با ظرفیت 110 هزار بشکه در روز یک هفته بعد پس از دو ماه تعطیلی به دلیل اعتصابات و اعتراض ها از سر گرفته خواهد شد، اما پیش بینی زیادی برای از سرگیری صادرات نفت در سایر مناطق لیبی وجود ندارد.
اوسامو فوجیساوا، تحلیلگر بازار نفت گفت، خبرها از صادرات نفت لیبی که با حرف و حدیث ها در مورد تولید بی ثبات نفت در عراق در هفته گذشته همراه شده، دیروز موجب افزایش قیمت نفت شد.
وی افزود: «به رغم این افزایش ها، انتظار می رود قیمت نفت با مقاومت در افزایش بیشتر مواجه شود، زیرا بر اساس پیش بینی های آژانس بین المللی انرژی، تا سال آینده میزان تقاضا به سرعتِ میزان عرضه افزایش نخواهد یافت.»
وی اضافه کرد، ممکن است علیرغم تقاضای زمستانی در نیمکره شمالی، قیمت نفت کاهش یابد و قیمت نفت برنت به 103 دلار برسد.
۸ آبان ۱۳۹۲ ۰۹:۳۷
تعداد بازدید : ۹۵۸