تشکیل هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی به وزارت نفت ابلاغ شد

تشکیل هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی به وزارت نفت ابلاغ شد
معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران درباره دستورالعمل چگونگی تشکیل و اداره جلسات هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی را برای اجرا به وزارت نفت ابلاغ کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ،هیئت وزیران در جلسه مورخ ٢١ مهر ماه ١٣٩٢بنا به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد تبصره ماده (٧) قانون اصلاح قانون نفت ـ مصوب١٣٩٠ـ دستورالعمل چگونگی تشکیل و اداره جلسات هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی را تصویب کرد.


بر اساس ماده یک این دستورالعمل به منظور نظارت بر اعمال حق حاکمیت و مالکیت عمومی بر منابع نفتی و انجام وظایف مقرر در ماده (٧) قانون اصلاح قانون نفت ـ مصوب ١٣٩٠ـ جلسات هیئت عالی نظارت بر منابع نفتی که در این دستورالعمل به اختصار «هیئت» نامیده می‌شود، با دعوت کتبی دبیر هیئت هر شش ماه یک بار در محل وزارت نفت برگزار می‌شود.همچنین بر اساس تبصره این ماده دبیرخانه هیئت در وزارت نفت مستقر خواهد بود.


همچنین در ماده ٢ این دستورالعمل آمده است :جلسات فوق‌العاده حسب ضرورت، بنا به تشخیص دبیر هیئت و با اعلام قبلی برگزار می‌شود.


بر اساس ماده٣ جلسات هیئت با حضور حداقل هفت نفر از اعضا و به ریاست وزیر نفت رسمی خواهد بود و تصمیمات آن با رأی موافق اکثریت مطلق حاضرین معتبر است. حضور دادستان کل کشور و یکی از رؤسای کمیسیون‌های انرژی و یا برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی الزامی است.


در تبصره ماده سه هم آمده است در صورت زوج بودن تعداد اعضای حاضر و تساوی آراء رأی وزیر نفت مناط اعتبار است.


بر اساس ماده٤ این دستورالعمل دبیر هیئت، مسئول ابلاغ مصوبات و سخنگوی هیئت است.


در ماده٥ هم آمده است دبیر هیئت می‌تواند حسب ضرورت از کارشناسان و افراد صاحب‌نظر برای شرکت در جلسات و بدون حق رأی دعوت به عمل آورد.


این مصوبه با امضای اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‎جمهور برای اجرا ابلاغ شده است . 

۱۱ آبان ۱۳۹۲ ۰۹:۱۸
شانا |
تعداد بازدید : ۸۸۸