صادرات نفت بدون هیچ مشکلی ادامه دارد

صادرات نفت بدون هیچ مشکلی ادامه دارد
دیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: نوسان صادرات نفت ایران به دلیل مسائل عملیاتی پالایشگاه های کشورهای مقصد است و هم اکنون صادرات نفت بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

سیدمحسن قمصری در گفت و گو با خبرنگار شانا افزود: میزان صادرات نفت ایران به کشورهای متقاضی در فصل های مختلف سال با توجه به شرایط آب و هوایی (هر یک از کشورهای وارد کننده) متفاوت است و بر این اساس پالایشگرها ها مقادیر مختلفی برای صادرات نفت از ایران تقاضا می کنند.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت تصریح کرد: هم اکنون صادرات نفت ایران به کشورهای مقصد بر اساس سقف تعیین شده در حال انجام است و نوسان تقاضای پالایشگاه های کشورهای مقصد به دلیل برنامه های پالایشی و عملیاتی طبیعی است، به گونه ای که در ٧ ماه نخست امسال افزون بر میزان تعیین شده نفت خام از ایران صادر شده بود.

وی تاکید کرد: تغییری در روند صادرات نفت ایران ایجاد نشده است و در ماه نوامبر (میلادی) نیز روند صادرات مانند گذشته است.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: افزایش یا کاهش میزان صادرات بر اساس متوسط (میانگین) سالانه محاسبه می شود و نه به صورت ماهیانه؛ زیرا  تغییر در میزان صادرات نفت به دلیل مسایل عملیاتی در ماه های سال طبیعی است.

 به گزارش شانا، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از فریدون فشارکی، رئیس ایرانی موسسه فکلتس گلوبال انرژی نوشت: شرکت ملی نفت ایران در زمان تحریم های یکجانبه علیه ایران همچنان به حفر چاه های نفتی ادامه داده است، ضمن آنکه دولت ایران یک برنامه مفصل و با جزئیات برای افزایش تولید دارد و پیشنهاد داده است که صادرات نفت این کشور با لغو تحریم ها ظرف ٩٠ روز ١,٣ میلیون تا ٢.٢ میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

در پی گفت وگوهای اخیر ایران و غرب درباره برنامه هسته ای تهران در ژنو، معامله گران نفتی و تحلیلگران پیش بینی می کنند که برای سرعت و حجم نفتی که ایران می تواند به بازار برگرداند، باید تحریم ها برداشته شود.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویترز، بهبود روابط ایران و آمریکا سبب خواهد شد که عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی حدود ٨٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یابد که قیمت های نفت را به سمت پایین سوق خواهد داد.

۱۸ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۱۳
تعداد بازدید : ۹۲۷