نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:
باید مشکل برداشت گاز از پارس جنوبی را حل کنیم

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در مورد انتخاب ایران به عنوان دبیر کل اوپک گازی گفت: برای استفاده از این فرصت باید ابتدا مشکلاتمان را در برداشت از پارس جنوبی برطرف کنیم.

پدرام سلطانی در حاشیه مراسم یادبود درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی در گفت‌وگوبا خبرنگار ایسنا افزود: این انتخاب می‌تواند یک اعتبار برای ما باشد و منجر به نقش موثرتر ایران در تعاملات دیپلماتیک در عرصه دیپلماسی انرژی باشد. چنین فرصتی می‌تواند در راهبردهای ملی خود ما هم موثر باشد.

وی با اشاره به این که انتخاب ایران به عنوان دبیرکل اوپک گازی در شروع کار دولت آقای روحانی می‌تواند به این معنی باشد که یک اعتبار بین‌المللی کسب کرده‌ایم ادامه داد: فکر می‌کنم در ادامه می‌توانیم از این موقعیت به عنوان مظهر اعتماد به ایران و نماینده ایران استفاده کنیم تا موفقیت‌هایی را در عرصه گاز و صادرات آن بدست آوریم.

وی در پاسخ به این سوال که انتخاب ایران به عنوان دبیرکل اوپک گازی چه تاثیری بر افزایش احتمالی صادرات گاز ایران و فعالیت در عرصه دیپلماسی انرژی خواهد داشت گفت: در مورد صادرات گاز باید اول به این مساله توجه کنیم که برداشت و بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی مهم است. اگر ما مشکل بهره‌برداری و برداشت از فازهای مختلف پارس جنوبی را برطرف کنیم می‌توانیم در ادامه در عرصه صادرات گاز نقش موثرتری داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در نشست اخیر مجمع صادرکنندگان گاز با آرای گرفته شده، وزیر نفت ایران برای دومین بار طی سال‌های تاسیس اوپک گازی به عنوان دبیر این مجمع انتخاب شد.

۱۸ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۹۲۳