قطر قیمت گاز خود را کاهش می‌دهد

قطر قیمت گاز خود را کاهش می‌دهد
قطر قیمت گاز خود را برای مشتریان آسیایی دیرینه‌اش قبل از فرا رسیدن موج جدید تامین کنندگان از ایالات متحده،استرالیا و ربایش سهم بازار از سوی آنها و همچنین جلوگیری از تورم قیمتی کاهش می‌دهد.

به نقل از العربیه انگلیسی، قطر قیمت گاز خود را برای مشتریان آسیایی دیرینه‌اش قبل از فرا رسیدن موج جدید تامین کنندگان از ایالات متحده، استرالیا و ربایش سهم بازار از سوی آنها و همچنین جلوگیری از تورم کاهش می‌دهد.

تاکنون وارد کنندگانی مانند ژاپن و کره جنوبی گزینه‌های اندکی برای تغییر عرضه کنندگان اصلی بازار خود از میان دولت‌های خلیج فارس داشته‌اند، کشورهایی که صاردات گاز مایع طبیعی‌شان یک سوم تقاضای جهانی را پاسخ می‌دهد.

اما در بازار رو به رشد ال ان جی (گاز مایع)، امکان فشرده سازی گاز برای حمل و نقل به بازارهای گاز و لوله های انتقال آن در دسترس نیست.

پیشتر حدود30 میلیون تن گاز به طور سالانه ایالات متحده به کشورهای آسیایی فرخته شده است.

همچنین در سالهای پیش رو حدود 350 میلیون تن بر حجم جریان گازی از سوی ایالات متحده،کانادا،شرق آفریقا،روسیه و استرالیا اضافه خواهد شد که دو برابر تولید جهانی است.

خریداران اقیانوس آرام از دادن جواب مثبت به درخواست های بالای قیمتی قطر خود داری کرده‌اند، چین و هند نیز بر سر امضای قراردادهای دراز مدت جدید تردید دارند.

منابع مطلع در این‌باره اظهار می‌دارند، قطر امیدوار است، با پیشنهادهای ارزان قیمت تبلیغاتی چندین ساله خود و راهکار حمایت از فروش 20 ساله این محصولات به جذب مشتریان پیش‌رو بپردازد.

یک منبع صنعتی با آگاهی از این موضوع گفت: مقامات قطر اکنون پیشنهاد های سه ساله با کاهش قیمتی 13.5 درصد پیشنهاد می‌کنند، این درحالی است که قیمت‌های دراز مدت آنها بیشتر بوده و در محدوده 14.6 تا 14.7 درصدی قرار دارد.

۱۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۴:۵۰
تعداد بازدید : ۹۹۱