ذخیره سازی بیش از ٤,٣ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه های کشور

ذخیره سازی بیش از ٤,٣ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه های کشور
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از ذخیره سازی بیش از ٤,٣ میلیارد لیتر سوخت مایع در نیروگاه های کشور خبرداد و گفت: تامین سوخت مایع نیروگاه ها در وضعیت مطلوب بوده و مشکلی در فصل سرد نخواهند داشت.

مصطفی کشکولی در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان این که مصارف نیروگاهی از ابتدای امسال تاکنون افزایش قابل ملاحظه ای داشته است، افزود: این بخش از مصرف کنندگان، در هشت ماه امسال، سه میلیارد و ٧٠٠ میلیون لیتر بیشتر از مدت مشابه سال قبل، سوخت مایع مصرف داشته اند.

وی بر ذخیره سازی مناسب سوخت مایع برای پاسخ گویی به نیاز نیروگاه های کشور تاکید و تصریح کرد: مقدار سوخت ذخیره شده برای پاسخ گویی به این بخش با وجود افزایش مصرف، هم اکنون به بیش از ٤,٣ میلیارد لیتر می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با توجه به آمادگی و تمهیدات پیش بینی شده، انتظار می رود تامین و توزیع انواع فرآورده در زمستان امسال به نحو مطلوب و بدون مشکل انجام پذیرد.

به گزارش شانا، نیروگاه های برق یکی از مصرف کنندگان عمده سوخت مایع در پنج ماه پایانی سال هستند. این بخش به دلیل افزایش مصرف گاز بخش خانگی و تجاری در فصول سرد، برای تامین برق مورد نیاز کشور نیازمند سوخت مایع است و این مهم وظیفه شرکت ملی پخش را برای تامین سوخت نیروگاهی دو چندان می سازد.

حدود ٩٥ درصد برق تولیدی کشور از نیروگاه های حرارتی تامین می شود.

۲۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۹۵۵