نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی پذیرش شد

نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی پذیرش شد
با تکمیل مدارک از سوی مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران، کمیته پذیرش بورس انرژی با پذیرش دو کالای نفت خام سبک و میعانات گازی در این بورس موافقت کرد.
 به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ مدیر پذیرش و بازاریابی بورس انرژی گفت: در آخرین جلسه کمیته عرضه  بورس انرژی، دو کالای نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران و میعانات گازی دو پالایشگاه گاز خانگیران و ایلام مورد پذیرش قرار گرفت.
حسین حسنقلی پور افزود: امیدنامه های مرتبط با کالاهای پذیرفته شده پس از اخذ تاییدیه سازمان بورس و اوراق بهادار،در سایت بورس انرژی به نشانی www.irenex.ir منتشر شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان عرضه تعهد شده از سوی شرکت ملی نفت ایران، روزانه 5 هزار بشکه نفت خام و 10 هزار بشکه میعانات گازی است افزود: محل تحویل نفت خام سبک در حال حاضر پالایشگاه تبریز تعیین شده اما احتمال تحویل همزمان در پالایشگاه اصفهان هم وجود دارد.
حسنقلی پور با اعلام این مطلب که عرضه نفت خام در رینگ داخلی و برای مصرف پالایشگاههای خصوصی انجام می شود، گفت: نرخ پایه معامله نفت خام به صورت ریالی و بطور روزانه از سوی عرضه کننده اعلام خواهد شد.
به گزارش بورس انرژی، مدیر پذیرش و بازاریابی بورس انرژی اضافه کرد: توجه به درخواست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران جهت عرضه فرآورده های گاز مایع و بنزین 100 LL مراحل پذیرش این محصولات در حال نهایی شدن است و به زودی در این بورس خرید و فروش خواهند شد. همچنین حلال 410 شرکت پالایش نفت آبادان با توجه به درخواست پذیرش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در روزهای آتی در بورس انرژی عرضه می شود. 
وی همچنین از پذیرش سه محصول جدید خبر داد و گفت: محصولات  LPG (ال پی جی)، آروماتیک های سنگین و برش سنگین نفتالین دار، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مراحل پذیرش را در بورس انرژی طی می کنند.
۲۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۳:۱۱
تعداد بازدید : ۱,۰۴۱