اخبار جلسه کمیسیون نفت، سواپ ترانزیت و بنکرینگ

اخبار جلسه کمیسیون نفت، سواپ ترانزیت و بنکرینگ

مورخ 26/08/92

 

-       اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان تشکل نمونه انتخاب و در مراسم سالروز ملی صادرات معرفی و موفق به دریافت لوح تقدیر شده است.

-       دو شرکت عضو اتحادیه به نام های نفت پاسارگاد و صنایع شیمیایی سینا به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب و در سالروز ملی صادرات معرفی شده اند.

-       بر اساس بخشنامه صادره توسط دفتر صادرات گمرک به شرح مندرج در سایت آن سازمان مستند به نامه معاونت پیشگیری و هماهنگی سازمان ها و استان های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص بررسی فرایند نمونه برداری، آزمایش و اعلام نتیجه کارگروه فنی تشخیص ماهیت فرآورده های نفتی، برنامه زمان‌بندی انجام تشریفات صدور فرآورده های نفتی به شرح زیر به گمرکات اجرایی ابلاغ شده است:

o      نمونه برداری پس از اظهار توسط صاحب کالا( حداکثر 24 ساعت )

o      ارسال نمونه به آزمایشگاه همکار ( حداکثر 24 ساعت )

o      اخذ پاسخ از آزمایشگاه همکار ( حداکثر 72 ساعت )

o      ارسال نتیجه آزمایش به همراه اسناد و مدارک مربوطه به صورت محرمانه و با حذف سربرگ مشخصات صاحب کالا ( حداکثر 48 ساعت )

o      رسیدگی در کارگروه فنی و کارگروه اظهار نظر نهایی و ارسال پاسخ به گمرکات اجرایی( حداکثر یک هفته

ضمناً طی بخشنامه مذکور تاکید بعمل‌آمده تاخیرات اعلام نتایج آزمایشگاه‌های معتبر معرفی شده و کارگروه فنی استاندارد با رعایت قید فوریت به دفتر صادرات ارسال تا موضوع متعاقباً از طریق ستاد مورد پیگیری قرار گیرد.

-       طبق نامه واصله از اتاق بازرگانی ایران مجمع بین المللی سرمایه گذاری ساحل عاج در تاریخ 9 الی 11 بهمن ماه سال جاری در ابیجان برگزار خواهد شد. طبق مفاد مندرج در نامه ارسالی سرمایه گذاری در صنایع انرژی مانند پروژه های اکتشاف نفت از خلیج گینه و تولید مواد پتروشیمی و افزایش گنجایش پالایشگاه های موجود در آن کشور وجود دارد.

-       فهرست و مشخصات شرکت های ازبکی فعال در زمینه تولید فراورده های نفتی واصله از سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند جهت اطلاع و بهره برداری ارسال شده است.

 

-       بر اساس نامه واصله از اتاق بازرگانی ایران هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ترکمنستان از تاریخ 28 لغایت 30 آبان ماه سال جاری در عشق آباد برگزار خواهد شد.

-       طبق نامه واصله از اتاق بازرگانی ایران مراتب تشکیل شورای مشترک بازرگانی ایران با کشورهای سوئیس، کره جنوبی، برزیل و لهستان در دست اقدام می باشد. اعضاء محترم در صورت تمایل می توانند به عضویت این شوراها نائل شوند.

-       بر اساس نامه واصله از دبیرکل جشنواره ملی قهرمانان صنعت نفت ایران، این جشنواره در تاریخ 25/09/92 در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد. اطلاعات مربوط به این جشنواره از طریق ایمیل جهت اعضاء محترم ارسال شده است.

-       بر اساس تغییرات بعمل آمده در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آقای حقیقی به عنوان رئیس ستاد، آقای بیات به عنوان معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان ها و استان ها و آقای خورشیدی به عنوان مدیرکل هماهنگی کالا و ترانزیت منصوب شده اند.

-       جلسه مشترک اتحادیه با معاونت پیشگیری و هماهنگی سازمان ها و استان های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد.

-       با توجه به انقضای مدت اعتبار تفاهم نامه فی ما بین اتحادیه و بانک ملت، ضمن برگزاری جلسات کارشناسی با بانک، مفاد تفاهم نامه مذکور مورد بازنگری قرار گرفته و پیشنهادات اصلاحی اتحادیه برای درج در تفاهم نامه و تمدید آن به بانک ملت ارسال شده است.

-       وزرای محترم امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت ضمن مکاتبه با معاون اول محترم ریاست جمهوری درخواست لغو بخشنامه مربوط به تعهدات ارزی صادرکنندگان را ارائه نموده اند.

-       طبق اطلاعیه واصله از کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) سمینار قراردادهای بازرگانی بین‌المللی در تاریخ 16/09/92 در اتاق بازرگانی ایران برگزار خواهد شد.

۲۷ آبان ۱۳۹۲ ۱۶:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۰۲۴