قیمت جهانی نفت کاهش یافت

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
قیمت جهانی نفت در معاملات روز سه شنبه ۳۷ سنت کاهش یافت و به ۱۰۸ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که افزایش مجدد نگرانی ها در مورد احتمال تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا، تاثیر افزایشی ناشی از ادامه اختلال در عرضه نفت لیبی را خنثی کرده است، قیمت نفت برنت امروز کاهش یافت و به نزدیکی 108 دلار در هر بشکه رسید.
پس از آنکه روز دوشنبه مقامات ارشد فدرال رزرو  به بهبود وضعیت اقتصاد آمریکا به عنوان عاملی که می تواند بانک مرکزی این کشور را به تعدیل سیاست خرید دارایی ها رهنمون سازد، اشاره کردند، قیمت نفت خام آمریکا بیشترین کاهش قیمت یک روزه را در طی حدود یک هفته گذشته تجربه کرد.
اظهارات جانت یلن، کاندیدای تصدی پست ریاست فدرال رزرو آمریکا در هفته گذشته این احتمال را تقویت کرد که بانک مرکزی این کشور فعلا سیاست محرک اقتصادی خود را ادامه خواهد داد.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل ماه ژانویه، امروز با 37 سنت کاهش به 108 دلار و 10 سنت رسید. این سومین جلسه متوالی است که قیمت نفت برنت کاهش  می یابد. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 1 سنت کاهش به 92 دلار و 92سنت رسید.
به گفته یوسوکه ستا، تحلیلگر بازار نفت، اظهارات یلن که نگرانی ها در مورد تعدیل زودهنگام سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو را کاهش داد، همچنان موجب تقویت قیمت نفت برنت شده است. بسیاری در بازارهای مختلف، انتظار هیچ گونه تغییر سیاستی را تا قبل از ماه مارس ندارند.
ستا افزود، عدم دستیابی به توافق بین ایران و گروه 1+5 و  اختلال در عرضه نفت لیبی از دیگر عوامل تقویت قیمت نفت برنت بوده اند.
وی افزود: «زمانی که ما به مناقشه هسته ای غرب با ایران می نگریم، می بینیم که این مناقشه ریشه ای است و به راحتی قابل حل شدن نیست. به همین دلیل قیمت نفت برای تحویل در ماه های ژانویه و فوریه به صورت ثابت 50 سنت در هر بشکه نوسان دارد.»
ایران و کشورهای 1+5 روز چهارشنبه در ژنو مذاکرات هسته ای را ادامه خواهند داد.
۲۸ آبان ۱۳۹۲ ۱۳:۱۹
تعداد بازدید : ۸۶۴