مجری طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی منصوب شد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، با صدور حکمی جواد مالکی نیا را به عنوان مجری طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس علی اکبر شعانپور در جدیدترین احکام صادره مدیریتی، جواد مالکی نیا یکی از مدیران مجرب حوزه بالادستی نفت و گاز را به عنوان مجری طرح توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی برگزید. 

مالکی نیا با بیش از سه دهه تجربه در حوزه های مختلف صنعت نفت پیش از این در سمت های قائم مقام و مجری فازهای ١٥ و ١٦ میدان مشترک پارس جنوبی و نیز در حوزه داخلی سازی صنعت نفت ایران ایفاگر نقش های متعدد از جمله مدیریت کمیته ارزیابی منابع تامین کالا و خدمات پارس جنوبی بوده است.

به گزارش شانا، فاز ١٥ و ١٦ نیز جز پروژه های قدیمی در پارس جنوبی است که از زمان انعقاد قرارداد توسعه آن حدود ٧ سال می گذرد. این فازها قرار بود سال گذشته به بهره برداری برسد، در حالی که تا شهریور امسال پیشرفت آن به ٩١ درصد رسیده است. عملیات اجرایی این طرح را در بخش خشکی و دریا آریا نفت شهاب، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و شرکت‌های ایزوایکو و صف بر عهده دارند و عملیات حفاری در دریا از سوی شرکت داناکیش انجام می‌شود.

ترین نخست این فازها در آخرین روزهای دولت دهم طی مراسمی رسمی و با حضور رئیس جمهور وقت با استفاده از گاز فازهای ٦، ٧ و ٨ پارس جنوبی به صورت نمادین افتتاح شد. چندی پیش مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد که این پروژه صرفا به منظور شکستن طلسم بهره برداری از فازهای پارس جنوبی در دولت دهم به بهره برداری رسانده شده بود.

۲۹ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۲۰
تعداد بازدید : ۹۶۵